دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بر لزوم پیگیری راه اندازی مرکز اقامتی درمان و بازتوانی معتادان در شهر آوج تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آوج که به ریاست علیرضایی فرماندار آوج برگزار شد با اشاره به شرایط و وضعیت استان در سطح کشور و ارائه آمار حوزه مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم اجرای برنامه‌های و سیاست‌های ابلاغی ستاد در سطح استان تاکید کرد.

رحمانی در ادامه بر لزوم پیگیری راه اندازی مرکز اقامتی میان مدت کمپ ترک اعتیاد در شهر آوج تاکید و خواستار همکاری و مساعدت دستگاه‌های عضو شورای شهرستان جهت شناسایی اماکن و ابنیه‌ها در سطح شهرستان شد.

مشاور استاندار افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی نسل جوان و فعال جامعه را تهدید می‌کند و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری عضو شورا با تمرکز و توجه ویژه به این معظل اجتماعی در راستای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح یاریگران زندگی نسبت به آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه حرکت کرده تا  آسیب‌های ناشی از اعتیاد در سطح جامعه کاهش یابد.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نقش موثر آن‌ها در اجرا و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری تاکید کرد: استفاده از سمن‌ها و حمایت‌های مادی از فعالیت‌های داوطلبانه و خود جوش مردمی باید ویژه در دستور کار باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر فراهم نمودن شرایط فعالیت‌های داوطلبانه برای گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بر همکاری دستگاه‌ها به منظور استمرار برگزاری جلسات انجمن معتادان گمنام، نقش این سازمان مردم نهاد در تداوم پاکی بخش اعظمی از معتادان در سطح استان را قابل توجه دانست.

در پایان جلسه از همکاری و همت تعدادی از بهبودیافتگان شهرستان با اهداء لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.