کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت:برای امروز وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد وخاک درمناطق شرقی استان پیش بینی می‌شود.

فهیمه راستین، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به این که هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است گفت: وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در مناطق شرقی استان از امروز تا آخر هفته پیش بینی می‌شود.

او با اعلام اینکه کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت گرد وغبار در این مناطق دور از انتظار نیست بیان کرد:مردم از رفت و آمد در فضای باز خودداری کنند و رانندگان که قصد تردد از مسیر‌های استان کرمان به سیستان و بلوچستان را دارند از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

راستین تصریح کرد: در این مناطق احتمال خسارت به نهالستان‌ها و نخلستان‌ها زیاد است و تمهیدات لازم در این خصوص باید اندیشیده شود.

او با اشاره به اینکه در سایر مناطق استان جوی پایدار وجود دارد، افزود: برای بعدازظهر در مناطق شمال و غرب استان نیز وزش باد و گردو خاک دور از انتظار نیست.

راستین اظهار داشت:در حالی شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان بود ، لاله زار با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۳۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.