رئیس انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خونی استان باید برای ۵ تا ۶ روز جوابگوی نیاز‌های مراکز درمانی باشد، گفت : این ذخیره هم اکنون برای سه روز کفایت می‌کند و در صورت وقوع حوادث پیش بینی نشده با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صالحی رئیس انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر در سه ماهه اول امسال در استان خون اهداء کرده اند، گفت : این تعداد نسبت به پارسال ۱۲ درصد افزایش یافته است، اما مصرف فرآورده‌های خونی امسال نسبت به پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

او گفت : پارسال جراحی‌های الکتیو به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، اما با توجه به انجام این جراحی در امسال نیاز به فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی استان بیشتر شده است.

رئیس سازمان انتقال خون استان افزود: سازمان انتقال خون در تعطیلات رسمی فعال است، حتی روز‌های پنج شنبه هم از ساعت ۷ صبح تا ۷ و نیم غروب به صورت یکسره آماده خون گیری از شهروندان می‌باشد.

صالحی با بیان اینکه باید روزانه ۲۰۰ واحد خون برای ۲۵ مرکز درمانی استان تامین شود، افزود: فرآورده‌های خونی زمان نگهداری کوتاهی دارند و باید حضور هم استانی‌ها برای اهدای خون به منظور تامین نیاز بیماران مستمر باشد.

او گفت: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها تنها در هر ماه یکبار برای خونگری به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنیم در صورتیکه شهرستانی مانند اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت می‌تواند ۵۰۰ واحد فراورده خونی تامین کند، ولی هم اکنون تنها ۱۲۰ واحد فرآورده خونی در این شهرستان تامین می‌شود.

صالحی افزود: امسال بنا داریم در کنگاور و اسلام آبادغرب مرکز دائمی خونگیری راه اندازی کنیم، در سنقرو کلیایی خیرین قول مساعد برای تهیه محل مورد نیاز اهدای خون داده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.