فرمانده انتظامی کهگیلویه و بويراحمد گفت: ۱۳۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در یک منزل مسکونی در یاسوج کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از اطلاع از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در شهر یاسوج موضوع را در دستور کار قرار دادند.

مصطفایی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی منزل مسکونی که محل نگهداری و استفاده دستگاه‌ های ارز دیجیتال بود را شناسایی کردند.
 
او اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این خانه ۱۳۱ دستگاه ماینر غیرمجاز، ۷۷ دستگاه پاور و ۳۰۷ عدد کارت گرافیک به ارزش ۶۰ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.
 
مصطفایی گفت: یک تن در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل شد.

او عنوان کرد: با توجه به فصل گرما و نیاز مبرم به نیروی برق، مبارزه با استفاده کنندگان غیرمجاز دستگاه های تولید رمز ارز در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

در گذشته پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آن ها در ایران غیر مجاز است.

افزون بر ۲۶۲ هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آن ها در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار تن جمعیت دارای ۹ شهرستان بوده که ۶ شهرستان آن در منطقه گرمسیری و سه شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.