عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: خواهر خواندگی یزد با شش شهر جهان رسمیت یافت و مراحل پایانی قرارداد خواهر خواندگی با شش شهر دیگر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن عباسی هرفته، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تصویب خواهر خواندگی یزد با شش شهر در چهار سال اخیر گفت: خواهر خواندگی یک پیمان نامه جهانی و شناخته شده در حوز ه مدیریت شهری است که هر شهر با توجه به رویکرد ها، دغدغه‌ها و چشم انداز‌های خود این قرارداد را با دیگر شهر‌هایی که به دلایل مشخصی آن‌ها را انتخاب کرده منعقد می‌کند.

او افزود: قرارداد‌های خواهر خواندگی برای هر شهر به خصوص شهر‌های تاریخی و میراث جهانی سرمایه و اعتبار محسوب می‌شود و کمیت و کیفیت خواهرخوانده‌های شهرها، شاخص و نشانگر اعتبار آن‌ها در مقیاس جهانی می‌باشد.

عباسی هرفته ادامه داد: همچنین این خواهر خواندگی منجر به تقویت روابط شهر‌ها در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، تجارت، مراودات علمی و دانشگاهی، برقراری تعاملات فرهنگی، رونق فعالیت‌های گردشگری و ... می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: در سال ۹۶ یزد تنها یک خواهر خوانده رسمی داشت و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و نظر به اهمیت دیپلماسی شهری برای شهر‌ها در چهار سال گذشته شهر یزد با شش شهر که هر یک از حیثی با یزد قرابت داشتند و یا دارای اهمیت بودند، این مهم صورت گرفت؛ این شهر‌ها شامل پوتی گرجستان، براگا پرتغال، خیوه ازبکستان، سویا اسپانیا، لینز اتریش، گیومری ارمنستان و پینگ یائو چین هستند.

او افزود: انتخاب شهر‌های مذکور نیز بر اساس اهداف خاصی یزد بوده است برای مثال شهر‌های لیون فرانسه شهر میراث جهانی است یا لینز اتریش یک شهر فرهنگی، تاریخی با گردشگری قوی محسوب می‌شود و یا خیوه شهری درمرز‌های گسترده ایران فرهنگی است که معماری خشتی مشابهی با یزد دارد. دلیل انتخاب کربلای معلا هم  با توجه اینکه یزد حسینیه ایران است، مشخص هست.

عباسی هرفته اظهار کرد: همچنین انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با شش شهر دیگر شامل لیون فرانسه، کربلای عراق، خجند تاجیکستان، بورسا و انطاکیه ترکیه و هایدلبرگ آلمان نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌نماید.

او اظهار امیدواری کرد که این اقدامات فرهنگی و زیرساختی که حیات بین المللی شهر را موجب می‌شود در آینده نیز تداوم یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار