فرآیند یکپارچه‌سازی مانیتورینگ سیستم اعلام حریق در مراکز بهره‌برداری و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در منطقه چهار عملیات انتقال گاز به اتمام رسید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: با اجرای پروژه یکپارچه‌سازی مانیتورینگ سیستم اعلام حریق در مراکز بهره‌برداری و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، گامی مؤثر در راستای بهبود و ارتقای ایمنی سیستم در منطقه چهار عملیات انتقال گاز برداشته شد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط منطقه چهار عملیات انتقال گاز در راستای تحقق اهداف بلند مدت HSE افزود: ایجاد این سیستم نقش کلیدی جهت کنترل به موقع حوادث آتش‌سوزی ایفا می‌نماید.

 مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز یکی از اهداف آرمانی در حوزه HSE را، به صفر رساندن حوادث و آسیب‌های ناشی از کار خواند و ادامه داد: بی‌شک، تحقق این مهم در گرو تعیین اهداف استراتژیک است که با توجه به نیاز‌های صنعت انتقال گاز تعریف می‌شود.


بیشتر بخوانید


کامل، ایجاد سیستم کنترل و مانیتورینگ مرکزی کلیه آلارم‌های سیستم اعلام حریق در مراکز بهره‌برداری و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و مجتمع شهید باقری در قالب مراکز کنترل تجمیع شده را از مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای این پروژه دانست و بیان کرد: با اجرای این پروژه ضمن رصد و پایش کلی سیستم اعلام حریق در هر مرکز، در صورت وقوع هرگونه حادثه، مکان‌یابی آتش‌سوزی و شناسایی دقیق محل حادثه با کمترین زمان ممکن میسر می‌گردد.

او با تأکید بر ضرورت تلاش در جهت ارتقای سیستم‌های ایمنی تصریح کرد: ایمنی سیستم در کاهش حوادث فرآیندی و غیر فرآیندی بسیار تأثیرگذار بوده و به تبع آن در حفظ و اعتلای منابع مالی و همچنین نیرو‌های انسانی خدوم حائز اهمیت می‌باشد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.