مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: تأمین برق پایدار ایستگاه‌های کاتدیک با استفاده از سیستم انرژی خورشیدی در منطقه چهار عملیات انتقال گاز اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: در یک حرکت ابتکاری و به منظور سیاست‌های مدیریت انرژی، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک منطقه، به پنل‌های خورشیدی مجهز شد.

او افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک اصل در حوزه مدیریت انرژی مطرح می‌باشد و از جمله مزایای ارزشمند آن، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در سطح کلان و در نتیجه، کاهش آلودگی هوا می‌باشد و این یکی از راهکار‌های مناسب کمبود و قطع برق به ویژه در روز‌های گرم سال است.


بیشتر بخوانید


مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز  با بیان اینکه در همین راستا دو ایستگاه حفاظت کاتدیک منطقه به کمک پنل‌های خورشیدی برق‌دار شده‌اند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به کمک توانمندی همکاران این منطقه، دو ایستگاه کاتدیک ارمیان و میاندشت برروی خط ۴۸ اینچ شاهرود-کاهک با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌دار و دو ایستگاه مزبور راه‌اندازی شده است.

کامل هدف از اجرای این پروژه را افزایش بیشتر پتانسیل حفاظتی و خط لوله ۴۸ اینچ شاهرود-کاهک و افزایش پایداری و طول عمر خط لوله گاز دانست و بیان کرد: برای اولین بار از سیستم انرژی خورشیدی برای تأمین برق ایستگاه‌های کاتدیک در نقاط دور افتاده، در این منطقه استفاده شده است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.