مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: در یک حرکت ابتکاری با تامین بخشی از گاز مشهد با گاز محبوس شده، گام بزرگی برای پایداری گاز این منطقه برداشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد کامل مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: در یک حرکت ابتکاری با تأمین گاز بخشی از گاز مشهد از گاز محبوس شده، گام بزرگی برای پایداری گاز این منطقه برداشته شد.

او افزود : در یک حرکت ابتکاری با تأمین گاز بخشی از گاز مشهد از گاز محبوس شده در خط لوله ۱۶ اینچ نم‌زدایی و ۱۶ اینچ کلات-درگز، گام بزرگی در راستای پایداری گاز در حوزه سرزمینی این منطقه برداشته شد.


بیشتر بخوانید


مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز ادامه داد : انتقال پایدار گاز به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی فعالیت در مناطق عملیاتی مطرح می‌باشد که از این رو این منطقه نیز با اجرای برنامه‌های مختلف و ابتکاری سعی در ایجاد محیطی امن و ایمن برای هموطنان در گستره سرزمینی خود دارد.

محمد کامل بیان کرد : این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در سر شاخه‌های تولید و با دارا بودن  حدود ۳.۵ میلیون مشترک در ۵ استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخش‌هایی از سمنان و گرگان، برای انتقال پایدار و عدم قطعی گاز سناریو‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی و در صورت نیاز به اجرا در می‌آورد.

او با اشاره به این‌که یکی از این سناریو‌های پیشنهادی استفاده از گاز محبوس شده در خطوط است، تصریح کرد : در سال‌های گذشته که فشار گاز شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در حال کاهش بود و از گاز نم‌زدایی جمالی‌نیا برای تأمین قسمتی از گاز شهر مشهد استفاده می‌شد ، بخشی از گاز خروجی پالایشگاه به خط ۱۶ اینچ نم‌زدایی منتقل می‌شد به همین دلیل گاز محبوس شده در خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی و ۱۶ اینچ کلات عملاً قابل استفاده نبود.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز تاکید کرد : از این رو در حرکتی ابتکاری و با پیشنهاد دیسپچینگ منطقه چهار عملیات انتقال گاز و اخذ موافقت‌های لازم برای تأمین گاز در محدوده شهر مشهد، با همکاری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، آرایش لو‌له ها در ابتدای خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی به‌گونه‌ای تغییر یافت که برای اولین بار منحصراً گاز تولید شده از منبع گاز شیرین در نمزدایی جمالی‌نیا به همراه گاز محبوس شده در خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی و ۱۶ اینچ کلات-درگز از طریق باز کردن شیر انتهای خط لوله ۱۶ اینچ نمزدایی به رینگ شهر مشهد، استفاده شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.