رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: همدانی‌ها در مشارکت برای ترفیع گنبد امام حسین (ع)، رتبه نخست را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: همدانی‌ها با تأمین هزار و ۷۰۰ خشت مطلا برای ترفیع گنبد امام حسین (ع)، رتبه نخست در مشارکت برای این طرح را داشته‌اند.

او با بیان اینکه در این طرح مردم استان همدان با اهدای ۳ میلیارد تومان هدیه،  یک و نیم تن مس و ۳ کیلو طلا خریداری کردند افزود: ترفیع گنبد امام حسین (ع) با عنوان طرح معراج یکی از خواسته‌های حاج قاسم سلیمانی بود که به صورت مشترک بین استان کرمان و همدان انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه این طرح از سوی مهندسان ایرانی و با هزینه کامل کشور ایران با تامین  ۱۸ هزار خشت طلا انجام می‌گیرد، ادامه داد: با اجرای ترفیع گنبد امام حسین (ع)، ارتفاع گنبد به هفت و نیم متر بالاتر می‌رود و از ورودی شهر کربلا قابل رؤیت خواهد بود و در حقیقت از هر جای شهر می‌توان با دیدن گنبد به اباعبدالله (ع) سلام کرد.

بادامی افزود: برای تهیه هر خشت که لایه زیرین آن مس و با آبکاری طلا است ۳ میلیون تومان هزینه می‌شود که پس از تهیه خشت‌ها نام خیران بر روی آن ثبت می‌شود و سند افتخاری برای آن‌هاست که باقی خواهد ماند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان با بیان این نکته که از سال ۹۵ این طرح آغاز شده است، افزود: بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر برای اجرای طرح «معراج» جمع‌آوری‌شده که حدود ۵ میلیارد تومان آن از سوی همدانی‌ها تأمین شده است همچنین همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین (ع) بیش از یک تن مس اهدا کرده‌اند.

بادامی گفت: ساخت خشت‌های طلا با همت متخصصان ایرانی انجام گرفته و در مرحله نصب قرار دارد، هم‌اکنون درخواست‌های متعددی را برای تأمین هزینه خشت‌های آسمانی دریافت می‌کنیم، اما متأسفانه کار تهیه به اتمام رسیده و ما نمی‌توانیم خشتی قبول کنیم.

او عنوان کرد: این خشت‌ها از سوی موکب‌ها، خانواده‌های شهدا، افراد عادی، هیئت و محلات تهیه شده که سند افتخارش را تهیه و به نام افراد بر روی خشت‌ها حک می‌شود.

او اضافه کرد: تقریباً ۱۰ درصد هزینه تهیه خشت‌های آسمانی را همدانی‌ها پرداخت کرده که بالاترین میزان مشارکت در این طرح را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.