دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: از ۲۲ هزار خشت طلا برای بازسازی گنبد مطهر حرم امام حسین (ع) هزار و ۵۰۰ خشت طلا سهم مردم استان همدان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، درنشست ستاد اربعین استان همدان برای بازسازی عتبات عالیات که در صدا وسیمای استان همدان برگزار شد، محسن کرمی دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: از ۲۲ هزار خشت طلا برای بازسازی گنبد مطهر حرم امام حسین (ع) هزار و ۵۰۰ خشت طلا سهم مردم مومن  استان همدان است.

او با بیان اینکه این هزینه‌ها از محل نذورات و کمک‌های مردمی تامین خواهد شد افزود: برای روکش طلای هرخشت ۳ میلیون تومان نیاز است که اسم شخص اهدا کننده و یا نذری که به نیابت از آن شخص انجام داده روی آن خشت حکاکی می‌شود.

دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان  به طرح‌های افزایش ارتفاع گنبد نورانی آقا اباعبدالله (ع) به ارتفاع ۷/۵ متراشاره کرد و تصریح کرد:، راه اندازی پویش هر همدانی با اهدای کمک ۵ هزار تومانی، نذر اهدا پاکت سیمان به مبلغ ۲۵ هزار تومان برای تامین هزینه‌های بازسازی اجرا می‌شود.

کرمی با بیان اینکه ساخت  صحن حضرت زینب (س) در کربلا هر متر مربع ۴ میلیون تومان هزینه دارد اضافه کرد: اگر هر شهروند استان همدان  ۵ هزار تومان در طرح ساخت این صحن‌ها مشارکت داشته باشد در مجموع حدود  ۹ میلیارد تومان جمع آوری می‌شود که این خود کمک بزرگی در این امر مهم محسوب می‌شود.

او گفت: مردم می‌توانند کمک‌های  نقدی خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۹۴۶۷۱ برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات واریز کنند.

دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان افزود: با عنایت به نامگذاری استان همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی این امور با سرعت خوبی در حال انجام است که با اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما و سایر رسانه با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.

در این نشست دکتر مهدی دهقان نیری مدیر کل صداوسیمای مرکز همدان هم  با خیر مقدم به اعضا این ستاد گفت: ان شا الله بتوانیم همه ما سعادت سربازی و یاری کننده راه سیره حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) را در زندگی مان داشته باشیم و عامل به آن باشیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان هم در این نشست با قدردانی از صدا و سیما برای همراهی با بر نامه‌های ستاد گفت: پویش مهر سلیمانی عنوان حرکت معنوی است که از ولادت حضرت زهرا (س) آغاز شده است و ان شا الله تا رسیدن به هدف ادامه خواهد داشت.

محمد علی بادامی، با بیان اینکه یکی از اهداف و آرزو‌های سردار دل‌ها شهید سپهبد جاج قاسم سلیمانی بحث توسعه، بازسازی و نوسازی عتبات عالیات است که باید در شان آن بزرگواران باشد گفت: به حمد و قوه الهی استان همدان برای بازسازی گنبد مطهر حضرت سید الشهدا (ع) تعهدات خوبی انجام داده و از استان‌های فعال و پیشتاز در کشور به شمار می‌رود و  به زودی و با عنایت خاصه حضرت ابا عبدالله (ع) انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاضلیان مسئول امور روحانیان ستاد عتبات عالیات استان همدان با قدردانی صمیمانه از مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان  به عنوان مدیری نمونه و والایی و هیئتی در استان برای همکاری شایسته در انجام فعالیت‌های خداپسندانه و پر زحمت در ستاد عتبات عالیات استان گفت: در نخستین سالروز شهادت سردار دل‌ها ان شا الله شاهد رسیدن به همه اهداف ستاد عتبات عالیات در استان خواهیم بود.

او با یادآوری رشادت‌های شهید سر افراز حبیب سپاه اسلام حاج حسین همدانی گفت: امید است با همکاری، همدلی و اطلاع رسانی مناسب همدان همچون گذشته به عنوان استان شاخص در کشور بدرخشد.

در پایان این نشست از برخی اعضا ستاد عتبات عالیات استان با اهدا لوح و تبرکی حرم حضرت سید الشهدا (ع) قدر دانی شد.

انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.