مهم‌ترین حوادث دوم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه دوم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

در روستای کارگاه ۲۸۶ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس لارستان در بازرسی از سواری ۴۰۵ در روستای "کارگاه" ۲۸۶ کیلو تریاک کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای برخورد با سوداگران مرگ، بامداد امروز ماموران انتظامی شهرستان "لارستان" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک سواری ۴۰۵ قصد انتقال مقدار زیادی تریاک از روستای "کارگاه" به شیراز دارد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به روستای مذکور اعزام و در بازرسی از یک سواری پژو که درب یک منزل مسکونی پارک بود ۲۸۶ کیلو تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای دستگیری راننده قاچاقچی با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۱۰۰ میلیارد کلاهبرداری با وعده اعطاء وام کم بهره

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۱۲ فقره کلاهبرداری با وعده اعطاء وام کم بهره در داراب خبر داد و گفت: متهم به همراه همسرش تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: تعدادی شاکی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا داراب مراجعه و مدعی شدند شخصی به همراه همسرش در سال ۹۵ با احداث صندوق قرض الحسنه و به بهانه پرداخت وام‌های کم بهره مبالغ زیادی از آن‌ها دریافت و سپس متواری شده‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که متهمان پس از کلاهبرداری از ۱۱۲ نفر شهروند از داراب متواری و در شهرستان مشهد خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به شهرستان مشهد اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر دو کلاهبردار که زن و شوهر بودند را در یکی از محلات در مخفیگاهشان دستگیر و به داراب انتقال دهند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۱۲ نفر شهروند اقرار کردند، گفت: این زن و شوهر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در محور سروستان-شیراز ۲ نفر فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور "سروستان-شیراز" به مأموران اعلام شد.

او بیان کرد: بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و در بررسی اولیه مطلع شدند یک سواری پراید با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر فوت و ۳ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرد‌ند.

دستگیری ۵۶ متهم درطرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از دستگیری ۵۶ متهم در طرح ۳ روزه ارتقاء امنیت اجتماعی در تفرجگاه تنگ براق خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی  بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده اقلید در ۳ روز گذشته با به کارگیری حداکثری از کارکنان انتظامی در مناطق تفریحی تنگ براق این شهرستان به اجرا گذاشته شد.

او از اهداف اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی را حضور قدرتمند نیروی انتظامی در برخورد با جرایم توسط افرادی که قصد ایجاد مزاحمت و سلب امنیت را دارند برشمرد و بیان کرد: ماموران پلیس از هر لحاظ آمادگی مقابله با هرگونه هنجارشکنی احتمالی را دارند.

فرمانده انتظامی اقلید افزود: توقیف ۲۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و دستگیری ۵۶ نفر متهم که در آن منطقه اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کردند نتیجه اجرای طرح ۳ روزه بود.

سرهنگ صارمی از مردم خواست؛ هرگونه موارد مشکوک و مزاحمت را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند و نیروی انتظامی آمادگی لازم دارد تا با انجام این طرح‌ها موجب افزایش احساس امنیت بیشتر برای شهروندان شود.

مزایای طرح خود معرف مشمولان غایب بیش از ۳ سال

فرمانده انتظامی مهر گفت: مشمولانی که غیبت سربازی آن‌ها بیشتر از ۳ سال است با ثبت درخواست در دفاتر پلیس +۱۰ و معرفی خود به وظیفه عمومی این شهرستان می‌توانند از مزایا و امتیازات این طرح بهره‌مند شوند.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی اظهار داشت: بخشش اضافه خدمت سنواتی در حین خدمت با تایید و رضایت خدمتی توسط فرماندهان، بهره مندی از کسری خدمت دو ماهه برای متاهلین و سه ماهه به ازای هر فرزند، بهره مندی از حقوق و مزایای مکفی در طول خدمت، معرفی به مراکز اشتغال زایی پس از پایان خدمت با گذراندن دوره مهارت آموزی، معرفی به بانک‌های عامل جهت دریافت وام‌های خود اشتغالی، ازدواج و خرید کالای ایرانی پس از پایان خدمت از جمله مزایای این طرح است.

او افزود: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، ممنوعیت خروج از کشور و موارد دیگر مواجه می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر تصریح کرد: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضائی معرفی می‌شوند.

توقیف سواری سمند حامل تفنگ‌های بادی قاچاق

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک سواری سمند تاکسی حامل ۲۷ قبضه انواع تفنگ بادی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان داشت: ماموران انتظامی "سپیدان" حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری سمند تاکسی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۷ قبضه انواع تفنگ بادی و ۷۳۲ قلم وسایل شکار و کوهنوردی شامل دوربین، چراغ قوه، کوله پشتی، تور ماهیگیری، لنسر، ساچمه و ... کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان و کشف سمند مسروقه در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف یک سواری سمند مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت خودرو سمند در یکی از محلات شهرستان سرچهان، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا طرح مهار را در ورودی و خروجی شهرستان اجرا و در کمتر از یک ساعت خودرو سمند را مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

لشکری افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به بزه انتسابی خود اقرار کردند، افزود: این سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف وسایل نقلیه سرقتی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک دستگاه کامیون و یک موتور‌سیکلت سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: ماموران انتظامی سپیدان هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون و یک موتورسیکلت که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: پس از استعلام شماره پلاک مشخص گردید وسایل نقلیه کشف شده هفته گذشته در یکی از محلات این شهرستان مورد سرقت قرار گرفته شده است.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه وسایل نقلیه مسروقه جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد، گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارقان به عنف خودرو در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارقان به عنف خودرو و کشف یک سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف خودرو پراید همراه با تهدید و ضرب و جرح با سلاح سرد در یکی از محلات شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند با همکاری کارکنان انتظامی شهرستان "خفر" خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه ماموران موفق شدند در این خصوص ۳ سارق به عنف که همدست یکدیگر بودند را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ رزمجویی به شهروندان توصیه کرد از سوارکردن مسافران مشکوک و نامطمئن خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ناکامی راننده در انتقال ۸۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری پراید و کشف ۸۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، دیروز ماموران انتظامی "نی‌ریز" به همراه کارکنان یگان تکاوری حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۸۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

زندان پایان کار عاملان نزاع دسته جمعی در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی اوز گفت: ۱۲ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی با هوشیاری پلیس دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ هادی محمدیان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از محلات این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که تعدادی افراد ناشناس به دلیل اختلافات شخصی با سلاح سرد با یکدیگر درگیر و در حال ضرب و شتم یکدیگر هستند.

فرمانده انتظامی اوز گفت: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۱۲ نفر که در حال ضرب و شتم یکدیگر بودند را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهرستان با فرهنگ و فرهیخته اوز جایی برای تسویه حساب شخصی و قدرت نمایی نیست و هرکس بخواهد با این حرکات ذره‌ای خلل در امنیت و آرامش مردم ایجاد کند قطعا با برخورد قاطع پلیس برابر مقررات رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.