مهم‌ترین حوادث ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۶۴ کیلو تریاک در داراب کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۶۴ کیلو تریاک در محور‌های فرعی منتهی به شهرستان "داراب" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی "داراب" در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان هنگام کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور فرعی و کوهستانی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پراید و موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو پراید را توقیف و با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن محل راکب موتورسیکلت با استفاده از پوشش گیاهی منطقه متواری شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از سواری پراید ۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم و در پاکسازی از محل تردد موتورسیکلت نیز ۶۸ کیلو و ۵۰۰ گرم (در مجموع ۱۶۴ کیلو تریاک) کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری راکب متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه راننده پراید پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، افزود: استان فارس محل ناامنی برای قاچاقچیان می‌باشد و پلیس برابر قانون به شدت با سوداگران مرگ برخورد می‌کند.

توقیف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در لارستان

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف ۳ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد چند دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز در سطح شهر لارستان و ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت برای شهروندان، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی لارستان پس از هماهنگی با مقام قضائی حین گشت زنی هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند ۳ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار ملک‌زاده خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطعانه با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در جامعه همواره در دستور کار پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف پراید و کشف کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی

فرمانده انتظامی قیروکارزین از توقیف سواری پراید و کشف ۲۵۰ دستگاه کارت خوان قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان "قیروکارزین" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۵۰ دستگاه پوز قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

برخورد پیکان با سمند با ۷ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در برخورد سواری پیکان با سمند در محور مواصلاتی "اقلید"، ۷ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "اقلید" به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پیکان با ۲ سرنشین با یک سمند با ۷ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمالی استان با ببان اینکه در این حادثه ۷ نفر (۲ سرنشین پیکان و ۵ سرنشین سمند) مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از سوی راننده پیکان اعلام کردند.

اعتراف ۲ سارق به ۴۲ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارقان سابقه دار و کشف ۴۲ فقره سرقت اماکن خصوصی و درون خودرو در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح شهرستان شیراز، رسیدگی به موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک سارق سابقه دار شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر شد، افزود: در این راستا یک همدست این سارق نیز توسط مأموران دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های خود به ۴۲ فقره سرقت اماکن خصوصی و درون خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از پارک خودرو‌ها در مکان‌های پرت و فاقد روشنایی خودداری و برای این منظور از پارکینگ‌های سطح شهر استفاده نمایند.

هوشیاری پلیس در کشف بیش از ۲۴ کیلو هروئین

فرمانده انتظامی داراب گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک سواری ام وی ام ۲۴ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف کنند.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی داراب هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری به یک سواری ام وی ام مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۲۴ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین که به صورت بسیار حرفه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف استخراج ارز قاچاق در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۲۶ دستگاه ماینر و ۱۹ دستگاه پاور خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لامرد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اخباری مبنی بر نصب و نگهداری تعدادی دستگاه تولید ارز دیجیتال در منزلی در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۶ دستگاه ماینر و ۱۹ دستگاه پاور خارجی قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو سرقتی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف یک خودرو سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی اظهار داشت: عوامل گشت انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو پارس که در یکی از محلات این شهرستان در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک شدند.

او بیان داشت: با استعلام به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان کوار را دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی سپیدان از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: ذز این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

پس انداز‌های مادر خرج بازی‌های رایانه‌ای شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف یک پرونده برداشت غیر‌مجاز از حساب بانکی مادر توسط دختر نوجوانش خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: با مراجعه خانمی ۳۷ ساله به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است در چند مرحله از حساب وی مبلغ ۵۰ میلیون ریال توسط شخصی ناشناس برداشت شده است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده صورت پذیرفت که مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم ۱۴ ساله که دختر شاکی بود را شناسایی و آن را به پلیس فتا انتقال دهند.

سرهنگ سلیمانی با توجه به اینکه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع داده شد، خاطر نشان کرد: والدین نظارت بیشتری در خصوص عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ازکشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرادصارمی  گفت: ماموران انتظامی درحین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو موفق به کشف ۴ دستگاه ماینر، ۲ دستگاه کولر گازی، ۷۶۸ بطری انواع نوشیدنی بامارک‌های خارجی شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون حامل ۱۱ راس گاو قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۱ راس گاو قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "فهلیان" ممسنی حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیبشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد کامیون حامل ۱۱ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی است.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

استفاده از سلاح در مراسم عروسی ممنوع 

فرمانده انتظامی اوز از پلمب دو تالار متخلف در پی دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر برگزاری جشن عروسی در دو باغ در یکی از محلات این شهرستان، ماموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با توجه به شرایط ویروس کرونا ماموران پلیس امنیت عمومی به مکان‌های مورد نظر اعزام و با هماهنگی مقام قضائی اقدام به پلمب هر دو باغ کردند.

فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه در این خصوص دو نفر از صاحبان برپایی مراسمات و ۴ نفر که برابر رسم غلط شادی در عروسی با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی کرده بودند نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه استفاده از سلاح در مراسمات شادی موجب رعب و وحشت و قدرت نمایی می‌شود و خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد، گفت: در این ماموریت ۴ قبضه اسلحه شکاری که در مراسم مورد استفاده غلط قرار گرفته شده است کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این شرایط که ویروس کرونا سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند و برگزاری مراسم و مجالس عروسی طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع می‌باشد، افراد فرصت طلب به دنبال سود جویی خود می‌باشند و اقدام به برگزاری چنین مراسماتی در باغ‌های شخصی می‌کنند که پلیس برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

توقیف محموله اسپیکر قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از توقیف یک دستگاه بی ام و حامل اسپیکر‌های قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "مهر" حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک خودرو بی ام و به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از وسیله نقلیه توقیف شده ۱۵ دستگاه انواع اسپیکر و میکروفن خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار