مهم‌ترین حوادث ۱۸ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۸ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیون حامل گوسفند‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲۴۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پاسگاه انتظامی "دولت آباد" داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مکشوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۲۴۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق را ۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

ایسوزو حامل ۷۴ راس گوسفند قاچاق توقیف شد

جانشین انتظامی لارستان از کشف ۷۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی لارستان ضمن کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار داشت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۷۴ راس گوسفند قاچاق که راننده قصد انتقال آن به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت را کشف کردند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام‌های قاچاق را ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

در داراب ۱۳۱ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و پراید مشکوک و به آنان دستور ایست دادند.

او افزود: رانندگان بدون توجه به دستور ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا خودرو‌ها را رها و متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودرو پراید ۹۳ کیلو و ۵۰۰ گرم و سواری پژو ۳۷ کیلو و ۵۰۰ گرم (در مجموع ۱۳۱ کیلو تریاک) کشف شد.

سردار حبیبی عنوان داشت: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود.

خودرو رنجرور قاچاق در شیراز توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک خودرو ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق در یکی از محله‌های شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک خودرو رنجرور قاچاق در پارکینگ منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان کرد: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک سواری رنجرور قاچاق و فاقد هر‌گونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار مالک ادامه دارد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو مکشوفه، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف خودرو سرقتی کمتر از ۱۲ ساعت 

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق و کشف خودرو سرقی کمتر از ۱۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: روز گذشته برابر خبر دریافتی از سامانه ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو پیکان در بخش "کامفیروز شمالی" شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران پاسگاه انتظامی کامفیروز شمالی با هوشیاری و در حین گشت زنی خودرو سرقتی را کمتر از ۱۲ ساعت کشف و سارق را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از مردم خواست: توصیه‌های پلیس را در خصوص انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سرقت خودرو جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۲۲ نفر معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۲۲ خرده فروش و معتاد، ۶۷ کیلو تریاک، ۱۰۵ گرم هروئین، ۱۱۷ گرم شیشه و ۵۷۰ گرم سایر مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: دستگیری ۹ سارق، کشف ۲۸ فقره انواع سرقت‌ها، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۶۹ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

سرهنگ مسعودی ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدررفتن سرمایه‌های ملی، یک هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق، ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق، ۱۰۵ راس گوسفند، ۲۴۵ قلم دارو دامی غیرمجاز، ۳ دستگاه لوازم خانگی کشف و ۶ نفر نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در طول سال جاری خبر داد و عنوان داشت: از اولویت‌های پلیس، ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی می‌باشد.

سارق درون خودرو در کازرون به آخر خط رسید

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده متهم به ۱۱ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

جان باختن جوان ۳۶ ساله در استخر کشاورزی

مسئول اورژانس ۱۱۵ بیضاء گفت: جوان ۳۶ ساله بر اثر غرق شدگی در استخر کشاورزی در شهرستان بیضاء جان خود را از دست داد.

ابراهیم ایزدی مسئول اورژانس ۱۱۵ بیضاء گفت: با اعلام یک مورد غرق شدگی در استخر کشاورزی به اورژانس ۱۱۵ شهرستان بیضاء، تیم اورژانس با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه در روستای دشمن زیاری بخش بانش این شهرستان اعزام شد.

او افزود: با وجود اقدامات درمانی و تلاش نیرو‌های اورژانس و همچنین انتقال به بیمارستان بیضاء متاسفانه این جوان جان خود را از دست داد.

ایزدی از کشاورزان خواست در فصل گرما و تابستان نکات ایمن سازی استخر‌های کشاورزی را رعایت کرده و نسبت به ایجاد حفاظ در اطراف استخر‌ها اقدام کنند.

به گفته دکتر محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس، در سه ماهه نخست امسال ۳۶ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان گزارش شده است که از این تعداد شاهد مرگ ۱۵ نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار