رئیس اورژانس فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد غرق شدگی ۳۳ نفر از هموطنانمان در رودخانه‌های استان بوده ایم که از این تعداد ۱۳ تن جان باختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اگرچه دومین تابستان با کرونا را تجربه می‌کنیم و زندگی در دوران کرونا هم قواعد و اصول خودش را دارد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی این روز‌های ما شده است و انتظار می‌رود با تمام تاکید‌ها، توصیه‌ها شاهد کنترل این بیماری و کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میر‌های ناشی از آن باشیم و هم اینکه شاهد کاهش آمار سفر‌ها باشیم، اما متاسفانه این طور نیست و گاهی در این ایام شاهد مرگ هموطنانمان در آب‌ها هستیم.

با رعایت اندکی اصول ایمنی و خود مراقبتی و همین طور پرهیز از سهل انگاری به راحتی می‌توان جلوی این حوادث را گرفت تا خانواده‌هایی داغدار نشوند.

دکتر محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۳۳ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان گزارش شده است، گفت: از این تعداد شاهد مرگ ۱۳ نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: از تعداد افرادی که دچار غرق شدگی شدند ۴ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۱۶ نفر به مراکز درمانی فارس برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند.

او افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

مرادیان با بیان اینکه هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

رئیس اورژانس استان فارس، از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که بدون هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار