مهم‌ترین حوادث ۲۸ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف بونکر حامل ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی کامیون حامل ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را توقیف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر تردد کامیون حامل کالای قاچاق در محور بوشهر- شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور بوشهر- شیراز اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی کامیون مذکور را شناسایی و ضمن توقیف آن را به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان  بیان کرد: در بازرسی از این کامیون مقادیر زیادی کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی از جمله بلبرینگ، پودر بدن سازی، سیگار، قهوه، انواع نوشیدنی، لوازم آشپزخانه، لوازم بهداشتی و ... کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

خاموش کردن ۳۳ دستگاه ماینر قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک انبار ۳۳ دستگاه استخراج ارز قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کشف کنند.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در انبار خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز قاچاق می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ دستگاه دوچرخه مسروقه

فرمانده انتطامی ممسنی از دستگیری سارق دوچرخه و کشف ۱۰ دستگاه دوچرخه مسروقه به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در شهرستان "ممسنی"، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با پیگیری‌ها و اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را دستگیر و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتطامی ممسنی با بیان اینکه در مخفیگاه متهم ۱۰ دستگاه دوچرخه مسروقه کشف شد، بیان کرد: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دوچرخه‌های مسروقه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از مردم خواست در صورت مشاهده افراد و وسایل نقلیه مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق موتورسیکلت در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از دستگیری سارق و کشف موتور‌سیکلت سرقتی توسط ماموران کلانتری "۱۲ برق" خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۲ برق" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به راکب یک دستگاه موتوسیکلت که حرکات مشکوکی داشت مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و وسایل نقلیه خود را به سیستم ایمنی و قفل مجهز کنند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان مرودشت، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهمان در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه اعم از پمپ آب، سنگ فرز، کابل برق، کلنگ، میل گرد، فرغون و... کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به دستگیری یک نفر مالخر در این رابطه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ "زینلی" به مالکان ساختمان‌های نیمه کاره و درحال ساخت توصیه کرد: برای مراقبت بیشتر از اموال خود حتما از نگهبان استفاده کنند و در صورت امکان وسایل و تجهیزات ساختمانی را در یک اتاق مسقف و دارای قفل و استحکامات لازم نگهداری کنند.

وانت نیسان حامل دام قاچاق در فسا متوقف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۴ راس احشام قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت سایپا حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این خودرو حامل ۳۴ راس گوسفند قاچاق با هدف انتقال به استان مرزی و خروج از کشور است.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: راننده به مرجع قضائی معرفی و احشام قاچاق نیز به ستاد تملیکی استان تحویل شد.

کشف ماینر و پاور قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۱۶ دستگاه استخراج ارز و پاور قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل درحوزه شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماینده اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۸ دستگاه ماینر و ۸ دستگاه پاور قاچاق که در حال استفاده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جاده مرگ لارستان دو کشته دیگر بر جای گذاشت
جانشین رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت: امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه در محور بنارویه_لار، وقوع یک فقره تصادف باعث کشته شدن دو نفر شد.

جاده مرگ لارستان دو کشته دیگر بر جای گذاشت

کیانپور جانشین رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۸ تیر ماه حوالی ساعت ۱۸ با اورژانس لارستان تماس گرفته شد که پس از اعزام و بررسی لازم بروز تصادف و جان باختن دو نفر مورد تأیید قرار گرفت.

او افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه تانکر سوخت رسان با نیسان تصادفی رخ داد که ماشین نیسان حامل بار چوب بوده است و بر اثر اصابت بار نیسان با شیشه‌های ماشین تانکر سوخت رسان، حادثه ذکر شده رخ داد و رانندگان هر دو ماشین در لحظه جان باختند.

کیانپور ادامه داد: این حادثه در ۶ کیلومتری بنارویه از توابع لارستان، در محور جهرم_لار است.

گفتنی است جاده مواصلاتی جهرم_لار از جمله محور‌هایی ست که تا کنون تصادفات و مرگ‌هایی از این قبیل بسیار در آن رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.