رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ۴۸ درصد و در استان ما ۵۰ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این استان از ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ در پله‌های اولیه ورود به خیز پنجم شیوع بیماری کرونا قرار گرفت و هم اکنون وارد مرحله بعدی شده است.

او افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و آخرین وضعیت رنگ بندی استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، فارسان و بروجن در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته دارند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: تغییر حالت رنگ‌ها بسیار شکننده است و به رفتار مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بستگی دارد.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ۴۸ درصد و در استان چهارمحال و بختیاری نیزاین شاخص ۵۰ درصد است.

جزایری گفت: در بازدید میدانی از شهرستان سامان، حاشیه زاینده‌رود و روستا‌ها میزان رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و این یک زنگ خطر برای شیوع بیماری ست.

او با بیان اینکه متاسفانه هم اینک موارد بستری در بیمارستان‌های استان موارد خانوادگی و فامیلی است از مردم خواست: در برگزاری مراسمات و جشن عروسی و دورهمی خانوادگی در ایام تعطیلات عید قربان و عید غدیرخم، حداقل تجمع و رعایت اصول بهداشتی را درنظر بگیرند.

جزایری اضافه کرد: تحلیل‌های اپیدمیولوژی و آماری نشان می‌دهد که اگر این شرایط ادامه یابد متاسفانه خیز پنجم شیوع بیماری هم طولانی خواهد شد و تا اواسط شهریورماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار