رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و مشکلی در خصوص تناسب بین تعداد واکسن و متقاضیان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استمرار واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۱۱.۵ درصد از جمعیت ۶۸۵ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او، استقبال گروه سنی بالای ۶۰ استان از طرح واکسیناسیون کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در روز‌های اخیر مراجعه این افراد به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا از افزایش بالایی برخوردار شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و مشکلی در خصوص تناسب بین تعداد واکسن و متقاضیان وجود ندارد.

او با اشاره به آغاز تزریق واکسن «کوبرکت» در استان طی روز‌های اخیر، ادامه داد: هم‌اینک در استان در یک مرکز تجمعی این واکسن توزیع می‌شود و به زودی در تمامی مراکز امکان تزریق این نوع واکسن فراهم می‌شود.

جزایری همچنین با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: هر یک از این مراکز به اندازه چهار مرکز و چهار تیم واکسیناسیون خدمات‌رسانی می‌کند.

او با تاکید بر اینکه افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند، افزود: این افراد پس از ثبت‌نام و دریافت پیامک می‌توانند به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا از این طریق از بی‌نظمی و معطلی مراجعه‌کنندگان جلوگیری شود.

جزایری با بیان اینکه افراد پس از واکسینه شدن نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند، اظهار داشت: زمانی می‌توانیم به شرایط عادی در جامعه بازگردیم که بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه شوند از همین رو تا آن زمان تمامی افراد چه افرادی که واکسینه شده و چه سایرین باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت لازم را به کار گیرند.

او به افراد واکسینه شده توصیه کرد: تا پس از دریافت واکسن کرونا از مایعات فراوان استفاده کنند تا در صورت ضعف و بی‌حالی برای آن‌ها مشکلی ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار