رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: شامگاه شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، محموله جدید واکسن کرونا وارد استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شامگاه شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، محموله جدید واکسن کرونا وارد استان شد و در بین مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان توزیع خواهد شد.

او افزود: از آغاز توزیع واکسن کرونا تاکنون ۱۰۵ هزار دوز واکسن وارد استان شده است و تا امروز ۹۱ هزار دوز آن به گروه‌های هدف تزریق شده یعنی در حدود ۸۷ درصد تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: در یک هفته گذشته، روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در پایگاه‌های تجمیعی و مراکز واکسیناسیون به گروه‌های هدف در استان تزریق شد.

او گفت: روز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰، سه هزار و ۶۱۱ دوز واکسن کرونا به مراجعه کنندگان تزریق شد.

جزایری اظهار داشت: فرآیند واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا در استان آغاز شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

او  بیان کرد: گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۰ سال در استان علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند.

جزایری افزود: در شهرهای بالای‌۲۰ هزار نفر جمعیت، گروه سنی ۶۰ سال به بالا هرچه سریع‌تر جهت ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا، به سامانه salamt.gov.ir مراجعه نمایند، زیرا به افراد بدون نوبت این نوع واکسن تزریق نخواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مراکز روستایی، نیازی به ثبت‌نام در سامانه نیست و بهورزان و مراقبین سلامت با تلفن ۴۰۳۰ به منظور نوبت‌دهی به افراد بالای ۶۰ سال اقدام خواهند کرد.

جزایری اظهار داشت: در صورتی می‌توانیم فرآیند واکسیناسیون گروه سنی جدید را اعلام نماییم که در واکسینه کردن گروه سنی ۶۰ سال به بالا به پوشش ۷۰ درصد در سطح استان برسیم.

او با بیان اینکه هم‌اکنون استان در پله اول خیز پنجم همه‌گیری کرونا قرار گرفته است، تصریح کرد: بررسی تجربیات و شواهد علمی ثابت کرده است جوامعی که اقدام به واکسیناسیون گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا نموده‌اند، در کاهش میزان مرگ و میر آن کشور موثر بوده است.

جزایری گفت: در خیز پنجم همه گیری کرونا در استان همچنان میزان موارد ابتلای سرپایی به سرعت در حال افزایش است و روند صعودی گرفته است.

او  بیان کرد: حدود ۲۰ درصد نتایج حاصل از یک هزار و ۲۴۶ نمونه سرپایی آزمایشگاهی در استان مثبت شده است.

جزایری افزود: همچنین حدود ۵۰ درصد نمونه مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که بستری شده اند، مثبت است.

او اضافه کرد: آخرین وضعیت رنگ‌بندی کشور مربوط به ۲۴ تیرماه است و در سطح استان تغییر رنگی را شاهد نبوده ایم و وضعیت شکننده است.

جزایری اظهار داشت: ۱۶۹ شهر در کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که سهم استان از این مقدار یک شهر است و آن هم شهرستان بروجن است.

او تصریح کرد: ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد که شش شهرستان از این مقدار مربوط به استان است.

جزایری گفت: همچنین ۱۱۳ شهرستان در کشور، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و سهم استان از این مقدار، سه شهرستان است.

او ادامه داد: شاخص استفاده از ماسک در استان کاهش یافته است بنابراین از مردم خواستاریم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان یک راه پیشگیری کننده از انتقال به کرونا جدی بگیرند.

انتهای پیام/ع

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار