کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تضمین فرصت‌های برابر و دسترسی افراد معلول به ورزش تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) و تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) که برای شرکت در افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، در توکیو به سر می‌برند، فرصت را مغتنم شمرده و تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

هدف ازاین همکاری ارتقا ورزش و سبک زندگی سالم است. هر دو سازمان برای بهبود دسترسی به فناوری توانبخشی و کمکی در سراسر جهان تلاش خواهند کرد.

آن‌ها امیدوارند که در تلاش برای ایجاد فرصت‌های برابر و دسترسی افراد معلول به ورزش، با همکاری یکدیگر بر نابرابری‌های موجود در دسترسی به خدمات تغییر دهنده زندگی غلبه کنند.

WHO تخمین زده است که ۱۵ درصد از جمعیت جهان را معلولان تشکیل می‌دهند و این تعداد به دلیل تغییرات جمعیتی از جمله پیری جمعیت و افزایش جهانی بیماری‌ها در حال افزایش است.  از هر دو معلول فقط یک نفر توانایی پرداخت هزینه‌های بهداشتی را دارد و از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر می‌تواند برای بهبود زندگی خود به فناوری دسترسی پیدا کند. این خطر‌ها با شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ تشدید شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار