وزنه بردار تیم ملی زنان برزیل با رای دادگاه عالی داوری ورزش (CAS) جواز حضور در مسابقات المپیک توکیو را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،ناتاشا روزا فیگریدو وزنه بردار تیم ملی زنان برزیل که به دلیل تخلف دوپینگ از حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو محروم شده بود، با رای دادگاه عالی داوری ورزش (CAS) جواز حضور در این مسابقات را به دست آورد.

در نمونه‌های آزمایشی که در تاریخ‌های ۳۱ مارس و ۲۰ آوریل از این وزنه بردار گرفته شده بود، ماده ممنوعه هیدروکلروتیازید مشاهده شد و فدراسیون مربوطه او را به صورت موقت از حضور در مسابقات محروم کرد، اما این ورزشکار با شکایت به دادگاه داوری ورزش (CAS) مدعی شد که ماده مورد بحث در مکمل غذایی بوده که بر روی برچسب آن درج شده بود "حاوی ماده ممنوعه نیست".

دادگاه داوری ورزش با بررسی موضوع پذیرفت که منشاء هیدروکلروتیازید موجود در دو آزمایش  همان مکمل غذایی بوده که این جوان ۲۵ ساله به طور منظم استفاده می‌کرده است. در نتیجه ناتاشا مرتکب تخلف دوپینگ کوچکی شده و یک ماه محرومیت برای او کافی بوده است.

فیگریدو که در بازی‌های پان آمریکن ۲۰۱۹ لیما چهارم شد، از ۷ می‌به طور موقت محروم بود و بنابراین دوران محرومیت یک ماه اش به پایان رسیده است و حالا می‌تواند روز شنبه (۲۴ جولای) در مسابقات المپیک دسته منهای ۴۹ کیلوگرم شرکت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار