المپیک ۲۰۲۰؛

دهه هفتادی‌ها به دنبال شکستن طلسم ۱۳ ساله تکواندو

۳ هوگوپوش تیم ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دنبال کسب خوشرنگ‌ترین مدال برای کشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های المپیک توکیو از فردا صبح به صورت رسمی آغاز خواهد شد و کاروان کشورمان نیز در روز اول این مسابقات ۲ نماینده دارد که یکی در قایقرانی و دیگری در تیر و کمان به مصاف حریفان خود می‌روند.

یکی از رشته‌های مدال آور کاروان ایران این بار بر خلاف دوره‌های گذشته المپیک در روز‌های اول برگزاری این مسابقات بازی‌های خود را برگزار خواهد کرد و تکلیف کسب مدال و یا عدم دست یابی به مقام المپیک را برای کاروان ورزش کشورمان مشخص خواهد کرد. اتفاقی که می‌تواند در روحیه سایر ورزشکاران کشورمان نیز در این مسابقات تاثیر گذار باشد.

تکواندوی ایران این بار با ۳ نماینده جوان به رقابت‌های المپیک می‌رود. ۳ ورزشکاری که برای اولین بار در چنین جایگاهی قرار خواهند گرفت و چنین مسابقات بزرگی را تجربه خواهند کرد. تکواندوی ایران در المپیک توکیو با آرمین هادی پور ۲۶ ساله، میر هاشم حسینی و ناهید کیانی ۲۳ ساله به رقابت‌های المپیک قدم می‌گذارد. رقابت‌هایی که تمام اهالی ورزش امید دارند حداقل یکی از این ۳ تکواندو کار طلسم ۱۳ ساله این رشته را در به دست آوردن مدال طلای المپیک بشکند تا به غیر از هادی ساعی که ۲ بار سابقه کسب مدال طلای المپیک را دارد نام تکواندو کار دیگری نیز به عنوان طلایی تاریخ تکواندو در المپیک ثبت شود.

هادی ساعی که ۲ بار سابقه کسب مدال طلای المپیک را دارد آخرین بار این مدال را در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن به دست آورد و تاکنون در ۲ دوره گذشته این مسابقات، تکواندوی کشورمان موفق به کسب مدال طلای المپیک نشده و تنها یک نقره و یک برنز حاصل کار این رشته در ۲ دوره گذشته المپیک بوده است.

رقابت‌های رشته‌ی تکواندو از شنبه ۲ مرداد آغاز خواهد شد و در نخستین گام آرمین هادی پور  به مصاف حریفان خود خواهد رفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار