نکاتی جالب درباره سفر مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰

سفر پر ماجرای مشعل المپیک توکیو به مقصد استادیوم ملی ژاپن به پایان راه نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سفر ۱۲۱ روزه مشعل المپیک به مقصد استادیوم المپیک توکیو  رو به پایان است و کمتر از ۲۴ ساعت دیگر مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

در این گزارش به نکات جالب سفر این مشعل اشاره می‌کنیم:

مشعل ابتدا در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۰ در استادیوم پاناتنائیک آتن یونان روشن و یک روز بعد وارد پایگاه هوایی JASDF ماتسوشیما در استان میاگی ژاپن شد و در سه استان ایواته، میاگی و فوکوشیما به نمایش عمومی درآمد. این مناطق در زلزله ویرانگر و سونامی سال ۲۰۱۱ بیشترین آسیب را دیده بودند.

پس از اعلام تعویق بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، مشعل در یک مکان امن نگهداری و سپس در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۲۰ در موزه المپیک ژاپن در توکیو به نمایش گذاشته شد.

روز ۲۵ مارس ۲۰۲۱، سفر مشعل المپیک از مرکز ملی آموزش J-Village در استان فوکوشیما آغاز شد، و سفر ۱۲۱ روزه خود به استادیوم ملی را با عبور از ۴۷ استان ژاپن شروع کرد.

از آن زمان به بعد، مشعل المپیک از تاریخی‌ترین و فرهنگی‌ترین مکان‌های ژاپن، از پارک یادبود صلح هیروشیما گرفته تا معبد هوریوجی و دیگر اماکن فرهنگی و مذهبی عبور کرده است.

همچنین مشعل از کنار آبشار ناچی، بلندترین آبشار ژاپن، دریاچه بیوا، بزرگترین دریاچه آب شیرین این کشور و خلیج ماتسوشیما، یکی از زیباترین مناظر ژاپن عبور داده شده است.
همانطور که مشعل از شمال به جنوب راه خود را طی کرده، تغییر فصول را نیز به خود دیده است از  زمستان سرد برفی تا هوای معتدل تر بهاری، از شکوفه‌های گیلاس تا گل‌های تابستانی

علاوه بر این، مشعل المپیک با انواع مختلفی از وسایل حمل و نقل از جمله انواع قایق‌ها، دوچرخه‌ها و قطار‌ها جا به جا شده است و در طول این سفر، حدود ۱۰ هزار نفر مشعل را حمل کرده اند.

در این سفر همچنین افرادی مشاهده شدند که در طول بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو مشعل المپیک را حمل کرده بودند. همچنین ورزشکاران سابق المپیک و پارالمپیک، افراد مشهور، قهرمانان محلی و شهروندان به نوبه خود وظیفه خود را انجام دادند تا ژاپن را کشوری دلپذیر برای همه بسازند.

برخی از بهترین لحظات سفر مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰:

تحقق آرزوی یک مادربزرگ ۱۰۹ ساله

یک اوباچان (مادربزرگ) ۱۰۹ ساله، با شرکت در حمل مشعل المپیک رویای خود را تحقق بخشید. نوه این مادر بزرگ در این لحظه بسیار خاص او را همراهی کرد.

این مادر بزرگ پزشک زنان بود و پس از اینکه نوه اش نامه‌ای سوزناکی به برگزارکنندگان المپیک  نوشت، حمل کننده مشعل شد.

متن نامه به شرح زیر است:

مادربزرگ من جان بسیاری را نجات داده و به جامعه کمک کرده است. او هر روز سخت کار می‌کند و می‌گوید که واقعاً دوست دارد بازی‌های المپیک توکیو را ببیند و در آن شرکت کند. لطفاً رویا‌های این مادربزرگ ۱۰۹ ساله را تحقق ببخشید.

کمک ربات به حمل مشعل المپیک

هنگامی که مهندس گوتو آکیهیتو در سال ۲۰۰۷ به تویوتا آمد، هدف او حل مشکلات افراد دارای نقص جسمی بود. آکیهیتو رباتی ساخت که در مراسم حمل مشعل در شهر آنجو به او کمک کرد. این اتفاق بسیار مورد توجه قرار گرفت.

عبور مشعل از شهر نماد امید

یکی از مسیر‌های عبور مشعل المپیک شهر ریکوزنتاکاتا بود. در این شهر درخت کاجی وجود دارد که  از زلزله مهیب سال ۲۰۱۱ جان سالم به در برد و به نمادی از امید تبدیل شد. این درخت به "درخت کاج معجزه" شهرت دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار