ایجاد مراکز نوآوری و حمایت از ایده‌ها موجب ایجاد روحیه نشاط در جامعه نخبگانی کشور و جهش در فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  طرح وایده موتور پیشران افزایش راندمان و خارج شدن بن بست‌ها در زمینه‌های مختلف است به خصوص زمانی که این ایده درسطح دانشجویی و دانشگاه‌ها باشد.

ایجاد مراکز نوآوری و حمایت از ایده‌ها موجب ایجاد روحیه نشاط در جامعه نخبگانی و علمی کشور و جهش در فناوری می‌شود که در این راستا مراکز پشتیبانی از ایده‌ها می‌توانند بسیار موثر باشند.

از جمله این مراکز پشتیبانی و حمایت از ایده‌ها می‌توان به مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک اشاره کرد که با هدف نوآوری در توالی مدرسه، دانشگاه و فناوری، استعدادیابی، مهارت ورزی و آماده سازی برای بازار کار ایجاد شده است.

مرکز نوآوری دانشگاه اراک در زمینی به وسعت ۴۸۳ مترمربع واقع در ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه اراک و با منابع مالی ۴۰ میلیارد ریال ساخته شده و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز و راه‌اندازی آن سرمایه‌گذاری شده است.

ذوالفقاری مدیر مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک گفت: این مرکز بر اساس تمرکز بر استعدادیابی و پرورش عامل اساسی فن آوری و نوآوری یعنی نیروی انسانی و توانمندسازی سرمایه بی نظیر انسانی شکل گرفته و جایگاه خود را بعنوان رابط بین مدرسه دانشگاه و پارک علم و فن آوری قرار داده است.

ذوالفقاری افزود: نیروی انسانی به عنوان گنج نوآوری و فن آوری معمولا مغفول است و یک شاهد آن بی اشتیاقی نخبگان به کار دایمی در مجموعه‌های دانش بنیان خصوصی است.

او اضافه کرد: در این راستا در حال انعقاد تفاهم نامه با مجموعه هایی، چون بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی در حوزه دانش آموزی، پارک علم و فن آوری استان مرکزی، مرکز رشد نیروی دریایی سپاه و مجموعه هایی، چون فاطر دانشگاه شریف و نیز کاشف و نظام مهندسی ساختمان هستیم.

در مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک اکنون ۱۵ گروه فعالیت دارند و چند طرح دانش بنیان به مرحله تولید و حضور در بازار رسیده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.