دیروز و با اعلام رنگ بندی جدید وضعیت کرونا، ۲ شهرستان دیگر خراسان جنوبی نیز قرمز شدند که زنگ خطری برای شیوع بیشتر کرونا در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اعلام رنگ بندی جدید وضعیت کرونا در خراسان جنوبی، دو شهرستان قاین و زیرکوه نیز به شهر‌های قرمز رنگ افزوده شدند.

افزوده شدن این دو شهر به فهرست شهر‌های قرمز رنگ در خراسان جنوبی نشان می‌دهد که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان مردم کاهش یافته است.

همچنین دیروز از ۲۰۰ آزمایش انجام شده برای تشخیص کرونا در استان، ۶۱ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شدند و در این بین شهرستان بیرجند با ۲۷ مورد، بیشترین تعداد مبتلا را داشت.

عادی انگاری، فرشی قرمز برای جولان کرونا

حسین زاده یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: واقعا باید متأسف بود به خاطر اینکه بسیاری از مردم جان عزیز خود را دوست ندارند و با عادی انگاری‌ها سبب شیوع بیشتر کرونا می‌شوند.

او افزود: دلایل بسیاری وجود دارد که باعث ادامه دار شدن همه گیری کرونا می‌شود از جمله دورهمی‌های خانوادگی، جلسات و مراسم‌های مختلف، مسافرت و تفریحاتی که در پارک‌ها انجام می‌شود.

حسین زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تزریق واکسن باید باز هم نگران کرونا بود یا خیر، اظهار کرد: حتی اگر بدانیم واکسن ایمنی ایجاد می‌کند، باز هم باید نگران بود، زیرا افراد زیادی هستند که واکسینه نشده اند و بسیاری از لایه‌های پنهان این بیماری هنوز کشف نشده است.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی بیان کرد: همجواری استان ما با استان‌هایی که درگیر ویروس دلتا بودند سبب شد تا این ویروس به داخل خراسان جنوبی نفوذ کند و شهروندان و هم استانی‌های ما را نیز درگیر کند.

افزایش ۴ برابری تزریق واکسن در خراسان جنوبی

اما در لا به لای پیک پنجم کرونا و درگیری خراسان جنوبی با ویروس دلتا، دیروز خبر خوبی منتشر شد که از ثبت رکوردی جدید در میزان تزریق واکسن در استان حکایت داشت.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در استان گفت: روز ۲۹ تیرماه، هشت هزار و ۸۷۶ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که چهار هزار و ۹۰۰ دُز مربوط به شهر بیرجند و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان بود که یک رکورد در استان محسوب می‌شود.

او افزود: این در حالی است که روز ۲۸ تیر دو هزار و ۳۰۰ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده بود که در عرض یک روز ظرفیت چهار برابری تزریق واکسن شکل گرفت.

شریف زاده درباره دریافت واکسن برای هر فرد، گفت: در گذشته هر ویال واکسن سینوفارم برای یک نفر بود، اما در محموله جدید سینوفارم ویال‌ها مربوط به دو نفر است و به اندازه تعیین شده برای هر فرد تزریق می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در استان گفت: ویال‌های واکسن کوو برکت برای ۱۰ نفر تزریق می‌شود.

در شهرستان بیرجند مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا به علاوه دو مرکز بهداشت کار واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهند و در سایر شهرستان‌های استان نیز مراکز تجمیعی و حداقل یک مرکز بهداشت در هر شهرستان، آماده تزریق واکسن به جامعه هدف هستند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.