دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از رشد ۵ برابری تست‌های مولکولی در مقایسه با نیمه اول تیر ماه خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در روز‌های گذشته شاهد روند افزایشی موارد بستری و تست‌های سرپایی کرونا ویروس در سطح استان بودیم.

او با اشاره به این که از مجموع ۸۲۷ تستی که امروز انجام شده ۲۶۴ مورد مثبت شناسایی شده است افزود: از این تعداد ۱۲۶ مورد مربوط به تست‌های مولکولی بوده است که در مقایسه با نیمه‌ی اول تیرماه ۵ برابر رشد داشته است.

شریف زاده با اشاره به اینکه امروز ۴۷ درصد از تست‌های مولکولی مثبت شده است اظهار کرد: هر چه درصد مثبت این تست‌ها بیشتر می‌شود شیوع بیماری در جامعه نیز بالا می‌رود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی  با بیان اینکه تست های مولکولی  از ۲۴ تست روزانه به ۱۲۴ مورد رسیده است تصریح کرد: موارد کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها از ۱۷۴ مورد روزانه در نیمه‌ی اول تیرماه با رشد ۲ برابری به ۳۲۰ نفر رسیده است.

او ادامه داد: تعداد موارد مثبت از ۵۵ نفر در نیمه‌ی اول تیرماه با رشد ۳ برابری به ۱۵۶ مورد رسیده است.

شریف زاده بیان کرد: در ۳ شهرستان بزرگ استان مراکز تجمیعی واکسیناسیون و در شهرستان‌های کوچک نیز مراکز جامع سلامت راه اندازی شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان بیرجند در روز‌های تعطیل در ۲ شیفت صبح و عصر در سایر شهرستان‌ها تنها در شیفت صبح تزریق واکسن انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار