معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با تداوم روند بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس آخرین رنگ بندی، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: وضعیت کرونا در مریوان، قروه، دهگلان و کامیاران نارنجی و در سقز، بانه، دیواندره و سروآباد وضعیت زرد است.

او با اشاره به روند افزایش تعداد بیماران جدید و بستری کرونا در استان، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و در حال حاضر ۲۶۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از این تعداد ۱۶۸ نفر در سنندج، ۱۰ نفر در سقز، ۲۲ نفر در مریوان، ۱۸ نفر در قروه، ۱۸ نفر در بیجار، ۱۰ نفر در کامیاران، پنج نفر در بانه، پنج نفر در دهگلان، چهار نفر در دیواندره و ۲ نفر در سروآباد بستری هستند.

قادری با بیان اینکه یک بیمار دیگر در ۲۴ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه ۳۰ تیر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داد، یادآور شد: اکنون ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در کردستان از ابتدای شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا کنون یک هزار و ۳۸۷ نفر است که سنندج با ۵۶۲ و سقز با ۲۵۳ نفر بیشترین تعداد فوتی را داشته‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.