اگر کسی به دین هم اعتقاد ندارد، عقل حکم می‌کند که رابطه‌ها بر مبنای یک سازوکار ایمن پیش برود تا منافع دو طرف به خطر نیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حاجعلی، استاد حوزه، در گفت‌وگو با حوزه قر آن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبر نگاران جوان در خصوص ارتباط دختران و پسران به شکل آزاد که امروزه مطرح است گفت: در این مورد حرف های زیادی وجود دارد اما به طور مختصر، ارتباط دختر و پسر خارج از ازدواج اگر منظور ارتباط جنسی باشد آسیب و دود آن فقط در چشم دختر است و حیثیت اوست که بر باد می‌رود. باید به این نکته توجه کرد که منظور از ارتباط جنسی هر نوع ارتباط عاطفی و محبت آمیز بین دو جنس مخالف است. تجربه قطعی نشان داده است که برقراری رابطه عاطفی، افراطی و ادامه دار شدن آن بین زن و مرد و حتی گاها بین مرد و مرد و زن و زن به مراحل شهوانی و حیوانی کشیده می‌شود و از اختیار خارج می شود و اینکه کسی بگوید من بی گدار به آب نمی‌زنم خیال خام است.

ازدواج؛ پیمانی مقدس در همه زبان‌ها و زمان‌ها

وی ادامه داد: پیمان ازدواج که در همه اقوام و ملل و مذاهب محترم شمرده می‌شود و یک پیمان مهمی است مرد را در برابر زن متعهد و ملزم قانونی می‌کند. وقتی پیمان زناشویی امضا می‌شود مرد و زن در قبال یکدیگر تعهداتی می‌دهند، زن متعهد می‌شود که تمکین داشته باشد مرد هم متعهد می‌شود و امضا می‌دهد که مهریه بپردازد و نفقه دهد و خانه، خوراک و پوشاک و سایر نیاز های زندگی زن را تأمین کند.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

تعهّد یا تأهّل؟
حجت الاسلام حاجعلی تصریح کرد: حال شاید بگویند، خیلی از مردهایی که ازدواج کردند به تعهدها و امضاهایی که دادند عمل نمی‌کنند. باید توجه داشت مردی که امضا داده پای تعهدش نمی‌ماند؛ وای به  حال مردی که در قبال زن هیچ تعهد نداده و چیزی را امضا نکرده؛ چنین شخصی به مراتب بیشتر از وظایف خود تخطی خواهد کرد چون الزام و شرطی ضمانت کننده در کار نیست. لذا آن چیزی که امروز تحت عنوان ازدواج سفید مطرح میشود استعمار بانوان است. استفاده کردن از حیثیت زن بدون این که زن از طرف مقابل تعهدی و ضماتنی  بگیرد. این میشود ضرر وخسارت محض یک طرفه.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

ضرورت ازدواج از منظر عقلی و برون دینی
حمید حاجعلی افزود: از منظر عقلی و برون دینی انسان ها در زندگی اجتماعی باید نفع رسانی به دیگران و دریافت نفع را باهم داشته باشند. این رابطه دو سو دارد و اگر یک طرفه باشد میشود خسران. اگر کسی به دین هم معتقد نباشد، عقل اقتضاء می‌کند که رابطه ها بر مبنای یک ساز و کاری ایمن پیش برود تا منافع دو طرف به خطر نیفتد مثل مواظبت خود فرد یا خانواده او خصوصا در مورد دختران که خودشان را بدون تعهد و ایجاد امنیت در معرض پسری قرار ندهد. معمولا پس از این رابطه های آزاد و  ایجاد دلزدگی از طرف پسر، وی خود را ملزم به هیچ چیز نمیداند و دست آویزی هم برای احقاق حق دختر وجود ندارد.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

روابط پنهانی دختر و پسر در قرآن و متون دینی
وی با اشاره به اینکه دین اسلام در این مسائل حساسیت خاصی دارد، گفت: در قرآن کریم خطاب به مردان، وَلَا مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ (سوره مائده آیه 5) و بار دیگر خطاب به زنان فرموده وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء25)؛ کلمه اخدان جمع خدن است به معنای دوست مخفی از جنس مخالف یعنی هیچ دختر یا پسری حق ندارد دوستی از جنس مخالف داشته باشد بدون اطلاع پدر و مادر بدون پیمان زناشویی و به غیر از راه ازدواج که این میشود همان زنا و فحشا.

حمید حاجعلی در پاسخ به خبر نگار حوزه قرآن و عترت باشگاه خبر نگاران جوان مبنی بر اینکه بعضی میگویند با محدودیت های شرعی و عمل به آنها و افراطی کردنش جنبه افراد پایین می آید و در اثر عدم ارتباط معمولی و گوشه گیری و هم کلام نشدن عادی حالت مریض گونه پیدا میکنند و با برخورد به جنس مخالف بیشتر و بدتر دگرگون میشوند،گفت: رعایت محدودیت های شرعی زن را در چشم انسان متدین با ارزش می کند اما زیر پا گذاشتن این محدودیت ها انسان را آنچنان دریده می کند که دیگر به هیچ چیزی راضی نمی شود کار به جایی می رسد که مثل انسان غربی امروز،  به همجنس بازی و ارتباط با حیوانات و غیره روی آورده و زن بیچاره برای جلب توجه مردان به هر ذلت و خواری تن می دهد اما باز جایگاه خود را پیدا نمی کند. آقای راشد یزدی از سخنرانان مشهور می‌گفت: پدر ما چون خیلی با حیا بود و هیچ زنی را ندیده بود و نگاه نمی کرد فکر می کرد مادر ما زیباترین زن دنیاست و عجیب به او عشق می ورزید. البته مراد از نگاه، نگاه خیره ی دریده است. آری چشم هرز از لذت بردن از همسر حلال خود محروم است حتی اگر آن زن در واقع زیباترین زن باشد، چنین چشمی از نگاه حرام هیچ گاه سیر نشده، روز به روز بر عطش و حسرتش افزوده و جز آتش حسرت درونی چیزی برایش نمی ماند. 

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

نهادن نام نیکو بر بدی های آشکار
حجت الاسلام والمسلمین حاجعلی با فحشا خواندن ارتباط جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج گفت: فحشا عملی است که زشتی آن آشکار است. متاسفانه در دنیا امروز در اثر گسترش و پیشرفت رسانه ها مسئله نامگذاری های زیبا روی امور قبیحه و خیلی زشت، رواج بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و مثلا فحشا و زنا و ظلم و تجاوز و تعدی به دیگران را به ارتباط آزاد دختر و پسر، دشنام و ناسزا را به آزادی بیان و بی قانونی و هرج و مرج را به رفتار آزادانه تعبیر میکنند. این امور هر چه قدر زیبا نام نهاده شوند از قباحت و زشتی آنها نمی‌کاهد. ولی برخی در تلاش اند با این نام گذاری ها، عادی سازی و ریزش قبح گناه را در جامعه پیش ببرند و جامعه را به سمت تباهی بکشانند.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

معصومیت از دست رفته با عمل‌های ترمیمی باز نمی‌گردد
وی یکی از وجوه حیثیت دختر را بکر بودن او دانست و توضیح داد که این نوع از بکر بودن با نوعی حیا و معصومیت درآمیخته است نه دوختن با نخ، جسم را می شود با نخ بخیه زد اما روح دریده شده دختر را در کجا می توان رفو کرد؟! در ازدواج، به طور ذاتی و فطری هر دو طرف دوست دارند که قبل از این، رابطه ی آزاد دیگری درکار نباشد و مرد یا زن از ابتدا با کس دیگری نبوده باشند. لذا دختری که به راحتی با یک پسر رابطه آزاد و خارج از محدوده عرفی و شرعی برقرار میکند در واقع در حال نابودی همه ثروت و دارایی اش یعنی همان حیثیت زنانگی و روح و روان سالم و آرام خود است که ارزانی یک پسر هیز قرار داده و آن پسر هم هیچ تعهدی به او نمیدهد و وقتی که سیر شد وی را رها میکند.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

وعده هایی اما بدون وفا
حاجعلی در ادامه گفت: معمولا هم با وعده هایی پوچ شروع میکنند که بعد ها با هم ازدواج میکنیم و الآن رابطه داشته باشیم. در این بین تنها زیان کننده ارتباط آزاد دختر و پسر، دختر است. چرا که برای پسر پس از قطع رابطه با دختری، بر قراری ارتباط با یک دختر دیگر، از لحاظ مختلف، بسیار آسان تر است ولی در مورد دختران این چنین نیست . اگر دختری در یک رابطه شکست خورد و آسیب دید روحیه او زخمی و مجروح میشود و در تشکیل زندگی موفق؛ دچار مشکل، شکست روحی، افسردگی های شدید و اعتیاد می‌شود. علت و منشأ اصلی گرایش جوان ها در عصر حاضر به مسئله اعتیاد افسردگی است.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

از شکست عشقی به سوی دود و فراتر از آن
وی خاطر نشان کرد: چنین افرادی برای فرار از افسردگی روحی به مواد مخدر،روان گردان یا هرچه که از قدرت تعقل بکاهد تا انسان به اشتباهاتش فکر نکند، روی می‌آورند که مشکلات را از یاد برده و وجدانش او را آزرده نکند. یکی از علل افسردگی جوان امروزی همین ارتباطات آزاد هست که دختر و پسر با هم ارتباطی گرفته و این ارتباط بدون شک دچار شکست میشود. ارتباطات مخفیانه و خارج از چهار چوب و قانون به اسم ارتباط آزاد، به تجربه، یقین و گفته های مشاوران مختلف ومتخصصین ثابت کرده این نوع روابط بدون استثناء به شکست منتهی میشود . این شکست عشقی، افسردگی شدیدی برای فرد ایجاد کرده و شخص برای فرار از افسردگی به اعتیاد روی می آورد. پس عمده ترین دلیل گرایش جوان ها به مواد همین مسئله افسردگی است و افسردگی هم علت و منشا اصلی اش مسئله شکست های عشقی ناشی از رابطه های آزاد هست.

ازدواج سفید و استعمار بانوان !

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
من خودم جوونیام با اینکه مفلس و بیکار بودم خواستگاری چند تا خونواده مولتی میلیاردر رفتم جالبیش اینجا بود که پدرا سفت و سخت طرفدار و مرید من میشدن ولی دختراشون به هیچ وجه من الوجوه منو قبول نمیکردن و حرف باباهشونو نمیخوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش واسه جوانی مثل من که فوق لیسانس وپایان خدمت دارم بخاطربیکاری نمیتونم ازدواج کنم چاره ای بی اندیشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
بی پولی و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
من 20 سالمه
مدتی شاغل بشم
یه خونه کوچک دست و پا کنم
میرم خواستگاری
ای مسؤلین! الان من چیز زیادی میخوام؟
انشاالله عروسی همه جوان ها :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
الی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام دختر خانمهای عزیزی که نا آگاهانه فریب می خورید و با ازدواج سفید آینده خودتان را برای همیشه تباه ونا بود می کنید، این آینده نیست که برای خودتان می سازید، این حماقت وبد بختی و بیچارگی است که بدون هیچ پشتوانه ای برای خودتان آن را به تصویر می کشید که نه دنیای شما را تضمین می کند ونه آخرتتان، وطرف مانند گرگی در نده در لباس میش به جانتان می افتد ومال و ناموس وآبروی تان وآرمانتان را به یغما می برد وبعد از لذت کاذب و روابط نا مشروح ، شما را مانند تکه پارچه ای کهنه دور می اندازد و او به دنبال آینده خود می رود، در حالی که شما همه چیز خود را از دست داده اید، شما باید با توکل به خدا وتوبه از گناه دوری کنید ، که ان شاءالله خدا آینده شما را تضمین می کند و اوست که راهگشای همه است، وخداوند می فرماید:بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را ، خدا کند که آقای رئیسی هم هر چه زودتر به مشکلات شما جوانان عزیزسرمایه های ملی وعظیم کشور ، که اشتغال و ازدواج ومسکن است رسیدگی کند، تا شما هم سر وسامان یابید، ولازم به ذکر است که جوانان عزیز هم باید بیندیشند که خودشان هم خانواده وخواهر دارند آیا غیرت دینی به آنها اجازه می دهد که چنین رفتار بی شرمانه ای با خانواده خودشان بشود، فطعٱ خیر ، پس بنا براین به خاطر رضای خدا برای ازدواج دائمی و رسمی قدم پیش بگذارید واقدام کنید. و آینده خود را محکم واستوار بسازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
الان هر چی نگا میکنم میبینم پیامم نیست چرا حذفش کردین؟ اگه قراره حذفش کنین لطفاً انتشار ندین..

یه جور بی احترامی به نظرات مخاطبینه.

ینی پیامک اینقدر ضایع بود؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
فقط دارند فرهنگی رو تو جامعه جا میدازند که‌ بچه‌ های‌ نامشروع رو زیاد کنند اگه باز نمیگن توهم توطئه داریم این‌ یک‌ نقشه‌ حساب شده است‌ جوان‌ها حواسشون باشه این‌ قدر حساب شده که‌ گفتن بچه‌های نامشروع ايران و عراق و افغانستان کمتر از یک‌ درصد و بايد کاری کنیم زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
چرت نگو خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
پول نداریم ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
غلطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جوان به علت بیکاری نمیتواند ازدواج موفق داشته باشد اگر باکمک خانواده ازدواج کند نمی تواند بچه دار شود چون پول ندارد همین باعث اختلاف و رفتن به دادگاه است چون زن بچه دوست دارد جوانان ما را نابود کردید وشعار می دهید دخترها به علت فقارت ونداشتن جهاز با پیر مرد ازدواج میکنند نوعی مشکل ایجاد می شود وپسر چون پول ندارد با زن که چند بچه دارد ازدواج می کند این هم مشکلات دیگر مسائل باید ریشه ای حل شود وقتی جوان کار و پول ندارد کجا برود چه کار کند چه قدر از پدر سرکوفت بشنود که 10 هزارتومان در دستش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من که هیچ خواستگاری ندارم که ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
منم 10 بار رفتم خواستگاری اما زنم نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
منم زن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۰:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
این وضعیت دست پخت مسئولین این مملکت هست که ۴۲ سال مسئول بودند و فقط تیشه به ریشه جوانها زدند.
مبارک مسئولین پاک و پاکیزه کشور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۲۰:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
عزیزان مجرد، اگه میل به ازدواج در شما زیاد شده ولی امکانات کافی برای آن ندارید کافیه تشریف ببرید یکی از مجتمعهای قضایی(دادگاه خانواده) و زوجهای متقاضی طلاق رو ببینید و حرفاشون رو بشنوید. بهتون قول میدم تا یکسال هوس ازدواج از سرتون در میاد و سال بعد باید همین مراجعه رو تکرار کنید. بنده با 40 سال سن با همین شیوه در دهه گذشته سالهاست که دیگه علاقه ای به ازدواج ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
ایول کارت خیلی درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
به ع ف:
پس طبق دیدگاه شما با توجه به افزایش آمار تصادفات، بهتره که ماشینمون رو بیرون نبریم چون خطرناکه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من آزمون بانک ملت قبول شدم. قراره برم مصاحبه، اگه قبول بشم میرم خواستگاری. خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله قبول شی
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۷:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله قبول میشی قابل باشیم دعاگوهستیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام،،وقتی که تعریف درستی از دختر و پسر خوب نداریم
وقتی بجای دیدن شرایط واقعی زندگی و جامعه خودشونو با دختر خاله که شوهرش فلان جای تهران خونه داره فلان مبلغ پول داره مقایسه میکنه
باید این اتفاقات از این دست رو تحمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
برادر زن من تو استرالیا یه دختر ایرانی گرفت و یه عروسی میلیاردی برا‌ش گرفت ولی دختره که بچه سال هم بود بهش خیانت کرد اونم طلاقش داد ولی خونواده دختره دو تا وکیل گرفتن و صد هزار دلار غرامت گرفتن تازه ممنوع الخروجشم کردن اونم با یه دختر دیگه ایرانی ازدواج سفید کرد و یه بچه هم دارن و هر چی بهش میگیم ازدواجتو ثبت کن میگه یه بار کردم برا هفت پشتم بسه
France
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سیاه یا همان معمولتان چی اون چی همه چیز گردن مرد! مهریه سنگین...وظیفه تامین و...همه چیز مرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
به این پسرا بگین مخصوصا ۲۰ ساله ها وقتی خواستگاری میرن سنتی با اختیار خودشون بله بگن نه رودربایستی و فشار والدین ، بعد هم بدونن ازدواج یعنی انتخاب یک مدل اندام و تیپ و قیافه دختر بین چهل میلیون مدل دختر ! پس بعد عقد بهانه و ایرادهای بنی اسرائیلی و ملانصرالدینی نگیرن ! دختر مردم بدبخت نکنن ! بلکه در مجردی چشم و دل از تصویر دخترا حفظ کنن تا همسر براشون شیرین باشه چشم چرانی چی بهشون میده به جزء فکر پریشونی و ناکامی! کمی عقل و تفکر لطفا!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همه مشکل در این خلاصه میشه که دختران و زنان قانع و زندگی بکن نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
EMI
۱۷:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام خدمت دوستان گرامی. من شرایط ازدواج رو دارم تقریبا. ولی کسی رو ندارم که یه مورد معرفی کنه. 27 - کارمند - ماشین هم دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مگه راه دیگه هم باقی گذاشتین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کی حس و حال ازدواج داره؟؟ فوقش ازدواجم کردی طرفا باید تا آخر عمر تحمل کنی شاید دو سه سال اول خوبه ولی بعدش تکراری و خسته کنند‌س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای اینگونه احساس و تدبیر و تعقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
پاسخ از روی جهالت دادید!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
آخه زن مگه اسباب بازیه که بعد دو سه سال هر وقت خسته شدی ازش بخوای بندازیش دور و یه نفر دیگه رو بگیری....حتی اونی که دین و مذهب نداره هم چنین حرفی رو نمیزنه واقعا آدم از بعضی کامنتا تعجبش میشه//
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
احمقانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همه این مسایل به علت بی تدبیری و ناتوانی و سودجویی مدیران و مسئولان و بیکاری و فقر جوانان و خانواده هاست . اختلاف طبقاتی در کشور به حدی رسیده که بعضی پولداران همه نوع عیش ونوش و ولخرجی میکنند ولی درحالی که اکثر جوانان حتی توان خرید یک دست لباس مناسب رو ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
میشه ربطشو به فقر و بیکاری با لحن شیوا بیان کنی بقیه هم بفهمن
Netherlands
رضا
۱۹:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جدی میگویید؟ اختلاف طبقاتی در کشور به حدی رسیده که بعضی پولداران همه نوع عیش ونوش و ولخرجی میکنند ولی درحالی که اکثر جوانان حتی توان خرید یک دست لباس مناسب رو ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ازدواج رویایی
۱۴:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مقصر سه رکن اصلی است ؛ ۱ ،دولت ، ۲، نداشتن توکل در پسر ، ۳، بالا بودن توقع دختر.
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۵:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نه بابا راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام پسر توکل داره
اما نمیتونه به دختر و خونواده دختر اعتماد کنه
از بس اعتماد کرده ضربه خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
عجب
شما نمی تونی به دختر اعتماد کنی پس چطور دختر به تو اعتماد کنه
Switzerland
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حالا من یه سوال از شما دارم کسی که توانایی ازدواج کردن رو نداره یعنی نه شغل مناسب داره نه یه خونه معمولی باید چکار کنه؟ با میل جنسی خودش چطور کنار بیاد؟ بلاخره میل جنسی از اول خلقت انسان تا به الان بوده و هست خب نمیشه سرکوبش کرد چه دختر چه پسر فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ذره
۲۳:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
زندگی را باید از پایه با همه نداریها ساخت، زوجی که اینگونه شروع کنند و اعتماد به خدا داشته باشند مطمئنا به زودی از پس همه مشکلات مالی زندگی برخواهند آمد. این در دین ما تضمین شده، توکل بایدت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید استثمار زنه.ازدواج سیاه (ازدواج فعلی)استثمار مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج نکنیم بهتر هست حداقل راحتیم و دادگاه پاسگاه نمی رویم.
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۳:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
شرایط وامو انقد سخت کردن که داداش من دوساله عقده باشرایط سنگین نتونسته بره سر خونه زندگیش از جونا چه انتظار دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مشکل اینجاست که در ازدواج همه مسئولیت ها به دوش مرده و تمام حقوق مال زن.
این اصلاً منصفانه و عقلانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نه اقا ، مگه میشه ، خودت میگی زندگی
یچیز کاملا مشترک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
واقعا این چه طرز تفکر غلطیه! زندگی «مشترکه»، اسمش معلومه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حاج اقا نفست از جای گرم در میاد،اگ شرایط ازدواج باشه دخترا چ نیاز ب رابطه عاطفی با جنس مخالف دارن!!!!!!!! کاری کردن ک همه از ازدواج دلسرد شدن
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۳:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جای سرزنش کردن بلدین بزنین تو سر پدر مادرا اینقد سخت نگیرن ؟ بلدین فرهنگ خراب شده رو درست کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگر گناهی تو این مدل رابطه ها باشه مسلما مسئولینی که مسبب وضع موجود اقتصادی کشور هستن توش سهیم اند. و باید در محضر خدا جوابگو باشن.علیرغم تمام تحلیلهای صد من یه غازی که منتشر میکنین بزرگترین عامل فرار اکثر پسر- دخترها از ازدواج و تعهد زناشوئی وضعیت اسف بار و عجیب و غریب اقتصادی کشوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من وقتی نوجوان بودم و هم تا قبل از ارشد، خواستگار داشتم که خیلی خوب هم بودند ولی من برای اینکه درس بخونم ردشون کردم. الان دیگه خواستگار هم نیست یا کمه چون گرونی هست و پسرها از عهده زندگی خودشون هم بر نمی آیند و پدر و مادرها هم امکاناتی برای حمایت جوان ها ندارند.

باید دولت از جوان ها تا زمانیکه زندگی شون شکل محکم به خودش بگیره حمایت کنند چون همه که پدر و مادر پولدار ندارند که.

من هم برام خواستگار نمی یاد یا کم می یاد ولی به خودم اجازه نمی دهم که محیط رو آلوده کنم و با نامحرم ارتباط برقرار کنم چون در محیط آلوده نمی شه انتظار عاقبت به خیری داشت.

باید مواظب رفتارهامون باشیم تا در آخرت جلومون رو نگیرند و نگویند که به خاطر اینکه شما روابط بد با نامحرم داشتید، مثلاً این جوان ها اعتمادشان را از دست دادند و نتوانستند ازدواج کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مهردادمحمدی
۱۲:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام قوانین مملکت ما از بس بد ،ضعیف ، آشکارا خلاف متن قرآن و گاها با دهن کجی به کلمات خداوند تنظیم شده که من شخصا به این باور رسیده ام که مجریان قانون ظاهرا یا آنرا نمی‌خوانند واجرا می‌کنند یا خودرا به کوچه ... ، در هر صورت قوانین توزیع بی عدالتی را تا ۹۰ درصد و عدالت را تا۱۰ درصد به انجام می‌رساند این عقیده ی من در اثر تجارب تلخ با بی عدالتی های در جامعه است . امید وارم دیگران تجارب شیرین داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خانواده باید زجر بکشند و بسوزند و بسازند. جالبه که بعضی ها اول چند سال مخفیانه با هم زندگی می کنند و بعد خانواده را آدم حساب می کنند برای خواستگاری اما قبلش به همین خانواده دروغ تحویل می دهند. روابط عاشقانه و رفت و آمدهای عاشقانه. وای از این محیط آلوده
Iran (Islamic Republic of)
م.ف
۱۲:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقا من یه بنده خدایی رو پسند کردم میخواستیم بریم خواستگاری هم دختر خانوم هم خانواده به خاطر یه بنده خدای دیگه که اصلا هیچ گونه نسبت وآشنایی با بنده نداشت بهانه آوردن نذاشتن بریم خواستگاری .حالا دوباره از یه کانال دیگه وارد شدیم که قبول کنن بریم حداقل یه خواستگاری که اونم یه هفتس سر کار گذاشتن اجازه بدن بریم یا نه .خداروشکر کار دولتی دارم خونه دارم ماشین دارم .خداقبول کنه ظاهرمونم خوبه .اعتقاداتم درحد عرف .دیگه از یه پسر چی میخوایید .بعد میگید خواستگار نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حتمالقمه بزرگترازدهنته
Switzerland
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه سنت پایینتر از ۳۰ ساله حتما از یه مشاور و با تجربه قوی استفاده ببین با چه کسی ازدواج میکنی طرف مقابلتو کاملا بشناس اخلاق و رفتارش بعد اقدام کن مهریه هم نهایت ۱۴ تا سکه بیشتر هم قبول نکن خیلی مراقب باش ازدواج شوخی بردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۶:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
هرچی خیره همون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز ۱۴:۲۴ نخیر لقمش بزرگترا دهنمون نیس تقریبا هم سطح هم هستیم هم اقتصادی هم فرهنگی .ناگفته نمونه جفتمون یکبار شکست خوردیم و جدا شدیم از همسرامون بچه هم نداریم هیچ کدوم بنده بالای ۳۰ سالمه ایشون هشت چند سالی کوچکترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
این دید که در رابطه جنسی از زن سوءاستفاده میشه از اساس اشتباهه. البته اگر زنی به میل خودش اینکارو بکنه و نه به اجبار طرفش. همونطور که مرد استفاده شو میبره زن هم میبره! یک چیز دوطرفه س. البته من به شدت با روابط بی بندوبار که امروز با یکی باشی فردا با یکی دیگه مخالفم. اما اگر دو طرف متعهد باشند چه ایرادی داره بدون ازدواج با هم زندگی کنند. من که تو اطرافیان ندیدم ازدواج تعهد ایجاد کرده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تویی که می گی اشکال نداره بعد اگه بچه ای که از اونا به دنیا بیاد تکلیف اون بچه چی می شه ،یه عقد نداشتن ..همچین چیزی با دین خودمون سازگار نیست لعنت به آدم های .... که همه چی رو به گند کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
برا خواهر خودتم همین نظرو داری بدون ازدواج بره با یکی زندگی کنه؟؟؟؟؟؟؟
زن ضرر میکنه ۳۵ سالش شد دیگه مرد میره سراغ ۲۰ ساله این بنده خدا میمونه نه زندگی نه بچه نه اینده کی حاضره باهاش ازدواج کنه وقتی بغهمه سالها بدون ازدواج با یه مرد بوده خودت حاضری؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خصلت و خوی بی بند و باری وبی قیدی و آزادی مطلق و تنوع طلبی انسان ، نشانه ی سلامت روان و قلب انسان نیست حتی در حیوانات هم اینگونه نیست ، نشانه ی سرطان قلب و روح و روان او ست ، ازدواج چه موقت متعه با آزادی بیشتر و منعطف چه دایم با شرایط مخصوص ، هر دو قید و بندهایی واجب مخصوص به خود دارند و فقط دو نوع همسر خواهی انسان سالم و حلال هست که خداوند قرار داده برای اهدافی مختلف و نظم و سلامتی جسم و روان و نسل و اجتماع انسان و خلقت اما نه آن قید و بندهای غیر شرعی و غیر اسلامی و هوس آلود که سه دهه است مرردم، شدیدا در راه ازدواج دایم و متعه مانع قرار داده اند و در افکار خانواده ها جای گرفته از مراسم خواستگاری گرفته تا مسکن و سیسمونی و سبک زندگی غلط شهرنشینی ،که ریشه ی شهرنشینی کنار نیامدن و استفاده ی غلط از علم و تکنولوژی بود که شیفته و مسحورمان کرد مانند خودرو و مصالح ساختمانی و تمرکز مشاغل و مراکز مورد مراجعه ی مردم در یکجا از ادارات و بازار و ... . به خودمان بیایم با مطالعه و تفکر اصلاح کنیم !! حیوانات هم شعور و فهم و خداشناسی دارند و از چهار چوب تعیین شده ی خالق و خدایشان برای جفت خواهی بیرون نمی روند و نظم را می فهمند و اگر بی نظمی کنند هلاکت عقوبتشان هست ! . لطفا چاپ کنید ، شناخت دادن و معرفی بد ، بی ادبی نیست !
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۲:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تمام این معضلات باعث و بانی نداره جز مسئولینی که بلد نیستن مشکلات و مصائب مملکت رو به بالاترین نحو ممکن مدیریت و حل و فصل کنن باور کنین تمام پسرا و دخترای این مملکت پاک و با شرف هستن وقتی امثال من شغل نداریم خدا رو خوش میاد دختر مردم رو گرفتار کنیم؟ هر پسر با غیرتی قطعا تمایل و ارزوی ازدواج داره ولی وقتی توان و قدرت ف اهم کردن حداقل های زندگی رو نداره باید چکار کنه؟ وقتی عوامل مدیریتی مملکت درد جوان های ایران رو ندارن واقعا باید چه کرد این میشه که باید توو زمین فرهنگ کشورهای غربی بازی کنیگ و پدیده های شوم غربی مث هزدواج سیاه و سفید باب بشه صما را به خدا بفهمید نیاز جنسی عین نیاز خوراک روزانه هست این طبیعت خدای بزرگدر نهاد هر دو جنس هست حضرا مسئولین وقتی قابلیت اداره کشور را ندارین به خودتون یه زحمت بدین و استعفا بدین بزارین اونایی که اهلیت دارن بیان مشکلات رو پرتفع کنن فقط میگم خدا از سر تقصیرات کسایی که کوچکترین هم و غم مشکلات ج ان ها رو ندارن نبخشه و نیامرزه امیدوارم فردای قیامت خدا به شایسته ترین شکل ممکن بین جوان ها ی دهه شصت و حکومتی ها قضاوت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
نرجس
۱۲:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
استعمار زن وقتی صورت می‌گیرد که مثل من شوهرش چون زیر سرش بلند شده میخواهد زنش را طلاق دهد اون هم بعداز ۱۸سال زندگی وبا یک دختر ودادگاه اجازه می‌دهد چون می‌گوید طبق اسلام حق طلاق بامرد است اما برای مهریه دادن طبق اسلام عمل نمی‌شود و میگویند چون چیزی به اسم مرد نیست مهریه را قسطی کنند با مبلغ بسیار ناچیز که حتی به اندازه خوردن ‌ومسکن نیز نمی‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خانم محترم اگر امکانش هست ، لطفاً جدا نشید ، دلتون میاد که یک زندگی رو رها کنید ، میلیاردها میلیارد پول هم ، به پای یک زندگی نمیرسه ، همینکه سالم هستید ، همیکنه میبینید ، میشنوید ، جدا از اون فرزند هم دارید ، چطور دلتون ، میاد
اگه امکانش هست ، یکمقدار با شوهرتون صمیمی باشید و صحبت صمیمی کنید و مشکل رو ریشه یابی کنید و در حد امکان پیش مشاوره برید ، خواهش میکنم ، جدا نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اخلاقت چه جوری بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج غیر دینی به هیچ وجه به نفع زن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
به نفع هیچ کس نیست ، زن و مرد هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
الان بیشتر دخترای که ازدواج کردن نمیتونن کمبودهای مالی خانواده رو تحمل کنن سریع درخواست طلاق برای شروع رابطه جدید میدن و بیشترشون هم با ازدواج سفید شروع میکنن بعد میرن پای ازدواج شرعی در حالیکه این مسله از لحاظشرعی کسی که بدون صیغه محرمیت اقدام به رابطه کنه از لحاظ شرعی نمیتونه باهاش ازدواج کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دختران دیوانه و احساسیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تقریبا ، ولی الان اکثرا پولی اند یا اینکه از لات و لوت ها خوششون میاد نه از ادم های با شخصیت اهل خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من دیوانه و احساساتی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مهم نیت است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نیما
۱۱:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اینکه جوانان را با توهم به سمت ازدواج سوق بدید کار درستی نیست.هر رابطه روزی شروع و روزی پایان پیدا میکنه.موضوع اینکه اگر این پایان مدت کوتاهی پس از ازدواج باشه طرف به فنا میره.مهریه مسائل اقتصادی عدم مسئولیت پذیری از مشکلات هست که قانون و مجریان قانون برای جوانان به وجود اوردند
Ireland
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تا وقتی به زن اجازه طلاق داده نمی شود و خانواده ها در صدد گرفتن مهریه هستند این راه به ترکستان هست
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۱۱:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
28سالمه مدرک لیسانس تو باربری کار میکنم خرجی خودمون درمیاریم خونه نقلی دارم ولی ماشین ندارم یه موتور دارم فقط الان به دختر بگی ماشین نداری صددرصد جواب رد میده دیگه کاری نداره خونه داری شغل داری فکر کنم میخواد تو ماشین زندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همه دخترا که مثل هم نیستن دختر خوبم زیاده ان شا الله یکیش نصیبت شه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خوب الان خودشماداری بهونه میاری کاری نداره بهش بگو یاماشین ومستاجری یاخونه بدون ماشین حتما یکیشون روقبول میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
انشا الله یک مورد خوب و مناسب براتون پیش بیاد و ازدواج موفق و شادی داشته باشید ولی هیچ وقت خودتون رو به گناه آلوده نکنید. مثل شما کم نیستند. برای من و اطرافیانم هم موقعیت ازدواج فراهم نیست. من چند سالی هست که ماشین عروس نمی بینم چون زندگی مشکل شده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
هستن دخترهایی که حاضرند ترک موتورت بشینن
برگرد و پیداشون کن و اگه قبول نکردن سریع برو سراغ دیگری و یه دقیقه معطل هیچ کس نشو
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
برادر گرامی به خدا شرایطت خوبه برای ازدواج. ولی شما برای اینکه همیشه خوشبخت باشی و آرامش داشته باشی اصلا سمت همچین دخترایی که اینطوری هستن نرو. باکسی ازدواج کن که مومن و متدین و با اخلاق باشه و توقعات غیر منطقی نداشته باشه. همچین دختری آرامش تو زندگیت میاره و باهم به همه چی میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چون شمااقایون هم دنبال کسی میگردین که ازخانواده مرفه وسطح بالاباشه معلومه قبول نمیکنه نگین نه که خودم تواطرافیان بارهادیدمپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حاجی لااقل یه برگه بدید بهشون؛ عقد خونده بشه با مهریه ۱۰ هزار تومن که اشکال شرعی باز نداشته باشهو تعهدات حداقلی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
احسن !
درد جوانان امروزی هم دختر و هم پسر « جدی زندگی نکردن » هست به همین خاطر ترس و نا امنی دارند از همدیگر بخاطر ترک شدن ، طلاق ، رعایت نشدن حقوق مالی وعاطفی اخلاقی و احترام ، آبرو ریزی و ... که برای جبران آن دختران مهریه را سنگین می کنند و مردان به چند همسری رو می آورند ، عده ای هم درد تکبر و کمبود احترام و ارزشمندی رو با مهریه و چند همسری میخوان جبران کنند ، باید امنیت بخشی و تسلیم حقوق یکدیگر شدن رو فرهنگ سازی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۱:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگار عزيز
آيا هنوز متوجه ازدواج نكردن جوان ها نشدي؟
يكبار قبلا هم گفتم گراني
عيد سال 97 ماشين لباسشويي برند... قيمتش بود 4200 تازه بالاترين قيمتش بود
تابستان سال 97 همون ماشين لباسشويي رو براي خودم خريد 9200
حالا الا چنده خدا ميدونه حالا شما بگو حقوق من كارگر چقدر افزايش يافت؟
مگه مردم چقدر توان دارن بخدا شايد بالاي 80 درصد جوان ها دوست داشته باشن ازدواج كنن ولي شرايطي مثل كار مسكن هزينه هاي زندگي اجازه بهشون نميده
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۳:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اینا نفسشون از جا گرم بلند میشه دنبال اینن مچ بگیرن نمیدونن 10 درصد جامعه دنبال ولنگارین بقیه چی؟شما این 90 درصد رو کاری کردین از زندگی سیر شدن بعد جرات ندارین نقد کنین به حسن روحانی یک نفوذی که داره تو روز روشن مملکتو نابود می کنه ما داریم نگاه می کنیم فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
استاد بزرگ ای کاش با این سخنان زیبا . مثال پدر مرحوم شما ، همه چیز درست می شد . ولی 42 سال هست که فقط وعده های زیبا شنیدیم ،، قبلا وعده ها برای بهشت وحوری قلمان بود ، الان برای دو ماه بعدو یک هفته بعدو ده روز بعد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همون مجرد باشید بهتره کار نیست پول نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خدايا به حق اين روزهاي خوب به حق اميرالمومنين همه ي مشكلات اقتصادي رو رفع كن تا همه ي دختر پسرهاي اين سرزمين بدون درد سر ازدواج كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
لطفا تمام نظرات رو چاپ کنید بخصوص راهکار ارایه دهنده و مربوط به مطلب و مطالب مفیدتون رو روی دسکتاپ و ویترین سایتتون مدت طولانی تری بگذارید بمونه تا مطالعه کنند مطلب و کامنت ها رو.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگر مسئولین دین ندارند حداقل عقل حکم میکنه که شرایط ازدواج جوانان رو فراهم کنند که خیلیا به بیراهه کشیده نشن نه که با تورم هزار درصدی و خرج گران و درامد دومیلیونی انتظار جامعه ی پاک و سالمم داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
الحق که دقیقا درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
وضعیت کار جوون هارو این بدبختی رسوندید کی تن به ازدواج میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من هستم
زن معلم میشی با حقوق ۵ تومن یا علی هستم
خونه هم دارم متتها تو شهرستان
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۰:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من عاشق ازدواج هستم به شدت یعنی میشه یه نفر با یه اسب سفید بیاد منو ببره خونه بخت خسته شدم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
شما مثل اینکه متوجه نیستید اسب یک کالای لوکس هستش و کسی که اسب داره الان پورشه و بنزش رو هم داره که طبیعتا نیاز به ازدواج نداره ((:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگه بدونم دختری خوبی هستی وجدانا میگیرمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یه چیزی بگم ناراحت نمیشید؟
مشکل دقیقا همین جاست. یعنی شما خانم ها انتظار دارید یکی با اسب سفید بیاد شمارو ببره! و وجود حتی احتمالی این نوع انتظار برای یه خواستگار یعنی فاجعه که هر خواستگاری رو از فکر ازدواج دور میکنه...یه مقدار انتظاراتتون رو بیارید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تو خواب ببینی
Iran (Islamic Republic of)
شکیب
۱۱:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ایشالا پیدا میشه یه پسر خوب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کجایی دقیقاً کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حتما باید اسب سفید باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
منظوورشون از اسب سفید پراید سفید رنگ است که 4 میلیون قبل می خردیت الان باید 140 میلیون تومان بخریدش بعد بروید خواستگاری ایشون که منتظر یه نفر هستند با پراید سفید برود ببرتش خونه بخت . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چند سالته؟ خودم میگیرمت.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تویی که همه چیز رو حاضر و آماده کرده می خوای
واسه پسر مردم قراره چی کار کنی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ادرستو بده تشریف بیاریم خدمتتون

فقط اسب من رنگش قهوه‌ای هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اسب سفید ندارم ولی یه موتور باک سفید دارم اجازه میدید خدمت برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
فکر نمی کنید کمی پر توقع هستید؟ اسب سفید و...
الان اسب از ماشین گرون تر هست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
استاد کاملا درست میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا از تهرانپارس
۱۰:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
والا من یه خواستگار داشتم اولین حرفش این بود که تو میری سرکار یانه انگار ما دخترارو برای کار کردن می خوان کسی که میره خواستگاری دختری باید اول ببینه همه چیز اوکی هست یا نه نه اینکه طرف را بدبخت کنه
United States of America
بهمن
۱۰:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام خب اون شخص بدرد زتدگی نمیخوره چون میترسه ..من خودم اگر شخص هم فکر خودم پیدا کنم خواستگاری میکنم یه روز مشکل مادیه یه روز یه چیز دیگه خاصیت دنیاهمینه نمیشه بگیم همه چی در طراز اول باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا برعکسش الان حاکمه و وقتی یه اقایی میره خواستگاری ازش میپرسن اجازه میدی خانم بیرون کار کنه یا نه؟! با وجود اینکه حتی بگی نیمی از حقوق دریاقتیت تمام و کمال باشه واسه خانم تا اصلا نیازی به کار بیرون نداشته باشه ولی بازم راضی نمیشن و و ناراحت میشن و اسمش رو گذاشتن ازادی!!
Iran (Islamic Republic of)
شکیب
۱۱:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ایشالا بهترش واستون پیدا میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نیما
۱۱:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز دوران بخور بخواب تمام شده.باید یاد بگیری که مسئولیت پذیر باشی
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد علوی
۱۳:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
همون طوری ک وظایف خانه تفکیک میشه با این شرایط اقتصادی لازمه نحوه کسب درآمد هم تفکیک بشه .چ مشکلی داره خانم هم پا به پای آقا کار کنه و منبع کسب درآمد داشته باشه یا چ مشکلی داره آقا پا به پای خانم در خانه کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام ، منم موافقم با نظر شما،متأسفانه آقا پسرهای محترم دنبال فردی هستن که خودشونو آرایش کنند و در ملأ عام به نمایش بزارن و یه شغل نون و آبدار هم داشته باشن،بعد چند مدت که به قیافه طرف عادت کردن و همه چیز عادی شد بهونه رو شروع میکنن و حرف طلاق رو پیش میکشند!!!!آقا شما که تحمل نداری همسرت اینطوری بگرده اول فکر کن بعدش یکی رو بدبخت کن...
البته اینم بگم که همین افراد برای خواستگاری قبلا چندین جا میرن و فقط به قیافه طرف گیر میدن که خوشگل نیست از نظر اونا! و یه ضربه ی روحی به دختر خانم وارد میکنن و میرن پی کارشون!مطمئنا همین افراد در زندگی با شکست مواجه خواهند شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سپاس
چه مطالب زیبایی را مطرح نموده اید.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
منکه اصلا خواستگار ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دختر خوبم! چهل شب سوره یاسین بخون، ان شاءالله ازدواج خوبی نصیبت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای 40 شب به این حرفها نیست اگر 100 شب هم بخونه هیچ کسی نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
علی بیرانوند
۱۳:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
من کارمند بانک هستم و کسی به من دختر نمیده . بگو خودم میام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش مسئولین ما قرآن را یک بار باز می کردند و می خواندند.آنوقت وضع کشور ما این جوری نمی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
والا پسر خوب کو ؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
والا دختر خوب کووووو؟
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۲:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام شما دنبال پسر خوب هستی من میتونم معرفی کنم ولی خب مشکلات مالی داره نمیشه همه چیزش درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خداوند جل جلاله در آیه قرآنی می فرماید دختران خوب و نجیب را به ازدواج پسران خوب و نجیب مومنین در می آوریم یعنی خداوند جل جلاله وعده کرده به پسران و دختران و مردان و زنان نجیب مومنین که آنان را به همدیگر برای ازدواج می رساندشان و شک نکنید که دختران و پسران و مردان و زنان بد جنس و گنهکاران را هم به هم می رساندشان یعنی کبوتر با کبوتر باز با باز کند هم جنس با هم جنس پرواز صبر و شکیبایی مومنانه و دید بصیرت خردمندانه لازم دارد تا مومنین خوبان به یکدیگر برسند و وقتی به یکدیگر رسیدند در کار خیر حاجت هیچگونه استخاره ایی نیست باید سریعا با یکدیگر ازدواج کنند . .افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر قرآنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای افتاااااااااااد
عاشق کامنت هاتم همه جا این رو میزنی به عنوان امضات
افتاااااد؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
پسر خوب یعنی چی؟؟تعریف شما از پسر خوب رو میشه توضیح بدید
جایی رفتم واسه آشنایی
مادر دختره گفت
پسر خوب یعنی معتاد باش دزد باش اما خونه و ماشین داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بله واقعا همین طوراست ، اما برای معضلات ازدواج قانونی کنونی راهی هست مخصوصا مشکلات مادی ( مسکن ، شغل و بیکاری ، اختلافات شدید دو جنس و . . .)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مطالب عالی و به واقع درست بود باید درس گرفت و فقط به خداوند متعال پناه برد
آخرین اخبار