موقری گفت: برای نخستین بار در کشور ثبت معاملات خودرو در قالب سامانه‌ ای ویژه به صورت آزمایشی در شهر تبریز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور ثبت معاملات خودرو در قالب سامانه‌ ای ویژه به صورت آزمایشی در شهر تبریز اجرایی می‌شود گفت: ثبت معاملات خودرو در سامانه ، دریافت کد رهگیری به منظور کاهش ورودی پرونده و از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم توسط برخی از افراد سودجو  از جمله اهداف مهم این طرح  است.

او با بیان اینکه مقدمات کار سامانه یاد شده در تبریز در حال انجام است، اظهار کرد: برای عملیاتی کردن طرح مذکور، نیاز به تعامل، همکاری و همسویی دستگاه‌های متولی امر هستیم.

موقری کاهش پرونده‌های قضایی به دادگستری، از بین رفتن فرصت‌های ارتکاب جرم توسط افراد سود جو و فرصت طلب، شفاف سازی و بروز شدن معاملات در حوزه انواع خودرو و حذف قرارداد‌های چاپی و دستی را از دیگر مزایای ساماندهی معاملات خودرو بیان کرد.

او  ادامه داد: نظر به این که سامانه به صورت کشوری قبلاً طراحی شده است، برای عملیاتی کردن طرح ثبت معاملات خودرو در سامانه مقرر شد اتحادیه صنف نمایشگاه‌های اتومبیل تبریز تمهیدات لازم برای ایجاد و راه اندازی سامانه مذکور در سطح استان آذربایجان شرقی را فراهم آورد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دیدیدی، چه جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بسیار عالی.
با راه اندازی چنین سامانه هایی می توان از دلالی هایی که منجر به افزایش قیمت خودرو می شوند نیز پیشگیری کرد و مالیات دقیقتری دریافت کرد.
در حال حاضر در اغلب نمایشگاه های فروش خودرو تعدادی دلال براب بازار گرمی و کلاهبداری حضور دارند.