مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از مصرف ۲۱ درصدی برق در صنایع این استان خبر داد.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از آنجایی که ۲۱ درصد برق مصرفی استان را صنایع تشکیل می‌دهد، در زمان خاموشی‌ها صنایع می‌توانند کمک بزرگی به صرفه جویی و کاهش خاموشی‌ها بکنند واصلی‌ترین نقش را در کاهش بار شبکه‌های برق دارند.

او افزود: صنایع خرد و سنگین استان با اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار از جمله جابه جایی مصرف برق از ساعت پیک به ساعت کم باری، اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات در بازه زمانی پیک بار، جابه جایی روز‌های کاری از طول هفته به جمعه‌ها و استفاده از مولدین اضطراری می‌توانند صرفه جویی زیادی در مصرف برق کنند.

ماینر‌ها قاچاقی وارد استان می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های ماینر غیر مجاز به صورت کالای قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد استان می‌شود و افراد مختلف اقدام به نصب غیرمجاز آن برای استخراج رمز ارز می‌کنند.

او تصریح کرد: مصرف برق هر ماینر معادل مصرف ۵ عدد کولر آبی یا یک کولر گازی یا ۱۵ یخچال و فریزر و یا ۳۵ پنکه است.

دادگر عنوان کرد: مجموع ماینر‌های کشف شده در استان ۴۳۷ دستگاه به قدرت تقریبی ۹۷۷ کیلووات است که این میزان با برق مصرفی بیش از هزار و ۶۰۰ خانوار برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان بیان کرد:علاوه بر اطلاعی که به ما داده می‌شود مبنی بر وجود ماینر غیر مجاز در یک واحد یا مکان، یکی دیگر از راه‌های شناسایی دستگاه رمز ارز غیرمجاز، بررسی اختلاف مصرف مشترک است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار