معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بويراحمد گفت: وضعیت شهرستان گچساران به لحاظ شیوع کرونا نارنجی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد کرونا گچساران گفت: شهرستان گچساران وقتی به وضعیت قرمز کرونایی رسید، موضوع سه انتخابات در این شهرستان مطرح بود، اما خوشبختانه الان نارنجی است.
 
جمالی افزود: بهترین راه مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل‌ ها و اصول بهداشتی است، حتی آن‌ هایی که واکسن دریافت کردند، باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

او اضافه کرد: به هرحال وضعیت کرونا در این شهرستان حالت شیب منفی گرفته است که بدون شک همکاری مردم باعث موفقیت این قضیه شد، اما در بحث مقاومت بازاریان در مقابل تعطیلی‌ ها و محدودیت‌ های کرونایی، نیز شخصاً نظرم این است که محدودیت‌ ها باید خروجی لازم را داشته باشند هرچند اصناف ضرر‌هایی هم متحمل شدند.

جمالی ابراز کرد: مهاجرت‌ ها هم به این شهرستان زیاد است در نتیجه آسیب پذیری بیشتر است و تقاضا داریم که دانشگاه علوم پزشکی استان نیز توجه بیشتری به این شهرستان در زمینه امکانات و تجهیزات داشته باشد.
 
علیرضا اتابک فرماندار گچساران هم گفت: شهروندان باید خود مراقبتی داشته باشند و پیک اخیر کرونا در شهرستان ما تلفات جانی چندانی نداشت و همه تلاش و مجموعه کادر درمان این شد که شرایط رنگ بندی شهرستان نیز تغییر کرده است.
 
اتابک افزود: روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد واکسیناسیون درسطح شهرستان انجام می‌شود.

سرهنگ خادمیان جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گچساران نیز با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونا لازم الاجرا است گفت: بحث محدودیت‌ های ترافیکی به صورت شبانه هنوز در دستور کار است و از ساعت ۱۰شب تا ۴ صبح ادامه دارد و همه دوربین‌ های سطح شهر فعال هستند.
 
خادمیان افزود: گشت مشترک با شبکه بهداشت و اداره صنعت و معدن وجود دارد و در دو ماه گذشته ۳۶ مورد گشت مشترک و ۳ هزار و ۴۹۹ مورد بازرسی انجام گرفت که ۷۶ واحد صنفی مختلف جریمه و ۱۲صنف هم پلمب شدند.
 
او اضافه کرد: هزار و ۷۳۱ خودرو به دلیل ترد شبانه اعمال قانون و ۳۲ دستگاه خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد به هرحال نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد کسی مخل سلامت شهروندان شود. 
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.