معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از احتمال بارندگی پراکنده در جنوب و غرب استان طی امروز خبر داد و گفت: دما و غبارآلودگی هوای اصفهان از اواخر این هفته افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نوید حاجی بابایی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه پدیده غبار محلی به علت وزش باد و گرد و خاک در اصفهان ادامه دارد گفت: فردا سه‌شنبه وضعیت غبارآلودگی هوا کمتر می‌شود، اما از روز چهارشنبه با پایدار شدن جو، روند افزایشی دما و غبار هوا را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه خنکی هوا در روز‌های اخیر موقتی است، افزود: پایان این هفته هوای بسیاری از مناطق به ویژه غرب استان گرم‌تر می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در سمیرم کمتر از یک میلی متر بود، ادامه داد: بارش‌های رگباری در برخی روستا‌های این شهرستان به وقوع روان‌آب منجر شد در حالی که بیشترین میانگین بارشی روز گذشته استان از شهرضا با ۱۲ میلی‌متر، کاشان ۶ میلی‌متر و زرین شهر پنج میلی‌متر بوده ضمن اینکه در ایستگاه‌های گلپایگان، خوانسار، مورچه خورت و فرودگاه اصفهان بارش کمتر از یک میلی متر ثبت شده است.

حاجی بابایی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا شامگاه امروز در سطح استان، خاطرنشان کرد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

حاجی بابایی اضافه کرد: کاشان با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین  میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.