مردم کوبا با درخواست دولت این کشور برای حمایت از انقلاب کوبا و محکوم کردن تحریم‌های آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حامیان دولت کوبا برای دفاع از رویکرد دولت و پاسخ به اغتشاشات اخیر و تحریم‌های آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

در این راهپیمایی که با دعوت دولت کوبا از مردم این کشور صورت گرفت بسیاری از مردم با به دست داشتن  پرچم‌های کوبا و عکس‌های فیدل کاسترو، رهبر انقلاب این کشور  در حمایت از دولت کوبا شعار سر دادند.

میگل دایاز کانل، رئیس جمهور کوبا در این راهپیمایی رو به جمعیت  اعلام کرد: دشمن کوبا با اینکه قصد دخالت و ناآرامی در کشور ما را داشت اما بار دیگر شاهد وحدت و آرامش در کوبا است.

وی گفت: ما شما را دعوت کردیم تا تحریم، تجاوز و ترور را بار دیگر محکوم کنید. 

به گفته مقامات کوبا، در بسیاری از شهرهای دیگر این کشور نیز  تجمعات مشابه در حمایت از دولت برگزار شده است.

رائول کاسترو برادر فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا نیز در این راهپیمایی به منظور محکوم کردن تحریم‌های تجاری آمریکا و تأیید حمایت از انقلاب کوبا شرکت کرد.

با شروع اعتراضات در کوبا و حمایت های مداخله جویانه آمریکا از اغتشاشات، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا ضمن هشدار درباره دخالت نظامی آمریکا در کشورش گفت: برخی درخواست‌ها برای «مداخله» در این کشور به دنبال اعتراض‌های اخیر در کوبا، به معنای درخواست برای مداخله نظامی آمریکاست. وی بار دیگر درباره انجام هرگونه اقدام نظامی واشنگتن در هاوانا هشدار داد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار