شماری از معترضان فلسطینی با برگزاری تظاهرات در رام الله، ترور نزار بنات را به دست تشکیلات خودگردان فلسطین محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه خبری صفا، تظاهراتی مردمی عصر روز شنبه در میدان المناره در شهر رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی در محکومیت تررو نزار بنات، مخالف سیاسی فلسطینی به دست نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی انجام شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در آن پرچم فلسطین را به همراه تصاویری از نزار بنات برافراشته بودند، شعار‌هایی علیه محمود عباس، رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین سر دادند و خواهان کناره گیری او شدند.

معترضان در این راهپیمایی شعار دادنذ:‌ای عباس بشنو که کرامت ما زیر پا له نمی‌شود ... صدای مظلومان را بشنو.. ما در تمامی میادین حضور داریم. ما خواهان آزادی هستیم. تو مشروعیتی نداری.. پس برو کنار عباس... ملت خواهان سرنگونی رژیم است.

در این تظاهرات، «غسان بنات» برادر نزار بنات، فعال سیاسی فلسطینی که به دست نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تررو شد، از «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین خواست تا در برابر کمیته تحقیقات به عنوان وزیر کشور حضور یابد. او همچنین تأکید کرد که پرونده نزار بنات جز با موافقت ملت مختومه نخواهد شد.

وی گفت: پیام من به محمود عباس این است که تو جز رفتن گزینه دیگری نداری؛ تا آنکه ملت نظام سیاسی خود را برای برپایی دولت بسازد.

گفتنی است «نزار بنات»، از فعالان سیاسی فلسطین بود که به دست نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در منزلش ترور شد. به گفته رسانه‌های فلسطینی، افشاگری‌های این فعال و کنشگر سیاسی و اجتماعی درباره فساد و اقدامات ضد مردمی این تشکیلات عامل اصلی این ترور بوده است.

خبرگزاری شهاب فلسطین بعد بررسی اظهارات و مواضع این فعال فلسطینی که ترور او موجب افزایش نارضایتی از تشکیلات خودگردان شده، اعلام کرده بود که ترور نزار بنات بی‌ربط به اسم «ناصر السعید»، مخالف عربستانی نیست.

نزاز بنات چند روز مانده به ترور در صفحه فیس‌بوک خود کلیپی شش دقیقه‌ای درباره رسوایی واکسن‌های کرونا تاریخ انقضا گذشته منتشر کرده که تشکیلات خودگردان در این رسوایی دست داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۳:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
تظاهرات در مرکز رام الله علیه محمود رقاص خائن . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار