شکرالله سلمان زاده گفت: واکسیناسیون برابر ویروس به خصوص نوع دلتا کرونا، بسیار تاثیرگذار است و میزان مرگ و میر و بستری شدن افراد را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:تاکنون عارضه مهمی برای افرادی که در جنوب غرب خوزستان واکسن را دریافت کردند گزارش نشده است و واکسن‌ها ۷۰ تا ۹۰ درصد از ابتلا افراد به بیماری جلوگیری کرده است.

او با بیان اینکه ۶۰درصد از افراد بالای ۶۰سال در جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند افزود:۱۵ هزار دُز واکسن در ۲ نوع سینوفارم و کوایران برکت برای تزریق در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:یکی از خاصیت‌های واکسن، افزایش ایمنی افراد، چرخش کمتر ویروس در جامعه و کاهش جهش گونه‌های جدید است.

سلمان زاده گفت:واکسیناسیون برابر ویروس به خصوص نوع دلتا کرونا، بسیار تاثیرگذار است و میزان مرگ و میر و بستری شدن افراد را کاهش خواهد داد.

او افزود:با هوشیاری کارکنان مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه، ۳بیمار عراقی مبتلا به کرونا دلتا شناسایی و به کشور خود بازگردانده شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان عنوان کرد:کارکنان بهداشت و درمان بیش از ۱۵ ماه درگیر این بیماری هستند و توان خود را از دست داده‌اند و با توجه به گونه‌های جدید ویروس، نیازمند به همکاری مردم، مسئولین و اصناف در رعایت دستورالعمل‌ها هستیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.