رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تزریق بدون نوبت واکسن کرونا برای گروه سنی بالای ۷۰ سال و ورود سهمیه جدید واکسن کرونا خبر داد.

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: گروه سنی بالای ۷۰ سال بومی استان می‌توانند بدون نیاز به نوبت گیری به مراکز جامع سلامت برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

او با اشاره به این که امروز فراخوان دریافت واکسن کرونا برای گروه سنی بالای ۶۰ سال شروع شده است افزود: این افراد بر اساس پیامک یا تماس تلفنی کادر بهداشت و درمان می‌توانند برای دریافت واکسن به محل مورد نظر مراجعه کنند.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به این که تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی بین ۵۰ تا ۶۰ سال تنها از طریق ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir انجام می‌شود تصریح کرد: طی روز‌های گذشته مشکلاتی برای ثبت نام در سامانه ایجاد شده بود که با پیگیری‌های انجام شده رفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: میزان پوشش واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال در استان ۴ درصد است در صورتی که این میزان در سایر استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان پایین‌تر است.

او ادامه داد: عدم مراجعه افراد برای تزریق واکسن کرونا در این استان‌ها باعث شده که سهمیه واکسن گروه‌هایی که مراجعه نکرده اند به گروه‌های سنی پایین‌تر اختصاص داده شود.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به این که از روز دوشنبه مرکز تجمیعی جدیدی در شهرستان بیرجند راه اندازی می‌شود گفت: با هدف سرعت گرفتن واکسیناسیون گروه‌های سنی هدف سهمیه جدید واکسن کرونا در راه استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که در حال حاضر سهمیه واکسن ایرانی در استان محدود است اظهار کرد: گروه‌های هدف واکسن کرونا می‌توانند واکسن ایرانی یا سینوفارم دریافت کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.