نزدیک شدن به عید قربان و برگزاری مراسم جشن و تجمع‌های خانوادگی، نگرانی‌ها را درباره گسترش موج جدید کرونا در خراسان جنوبی افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امسال دومین سالی است که عید قربان رنگ و بویی کرونایی به خود گرفته و در حالی به پیشواز این عید بزرگ می‌رویم که کرونا دوباره خیز برداشته و اوضاع خطرناکی را در استان رقم زده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور در مراسم جشن و تجمع‌های خانوادگی، شاهد افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا خواهیم بود که عواقب خطرناک آن دامن همه را خواهد گرفت.

عید قربان را حتی الامکان در خانه بمانیم

شرایط کرونا در خراسان جنوبی روز به روز سخت‌تر می‌شود؛ شهرستان نهبندان قرمز پر خطر شده و ۶ شهرستان دیگر نارنجی و در آستانه قرمز شدن هستند؛ شناسایی ۲۰۷ مبتلای جدید به کرونا و فوت ۳ بیمار نشان از خطرناک شدن وضعیت کرونا در استان دارد.

نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت کرونا با تأکید بر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در عید قربان از مردم خواست در این عید بزرگ از هرگونه تجمع، مهمانی و دورهمی خانوادگی بپرهیزند و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان در خانه بمانند.


بیشتر بخوانید


او با هشدار انتقال سریع ویروس خطرناک دلتای هندی به افراد افزود: از مردم می‌خواهیم در عید سعید قربان از در آغوش کشیدن یکدیگر، دست دادن و یا روبوسی خود داری کرده و به جای حضور فیزیکی، عید را تلفنی یا از طریق فضای مجازی به یکدیگر تبریک بگویند.

مراجعات سرپایی کرونا افزایش یافت

با گسترش ویروس دلتا، شاهد روند افزایشی شیوع کرونا در ۲۵ استان کشور از جمله خراسان جنوبی هستیم.

به گفته نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت کرونا، در استان طی هفته گذشته نسبت به دو هفته قبل تعداد بستری‌ها و بیماران تنفسی افزایش داشته و افزایش مراجعات سرپایی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

او به گسترش بیماری کرونا در استان‌های همجوار به ویژه سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد اشاره کرد و گفت: نگرانی‌هایی در این بستر به دلیل رفت و آمد‌ها و ارتباطات استان ما با استان‌های دیگر وجود دارد.

نبی زاده تأکید کرد: برای گذر از این شرایط سخت، بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و شیوه‌های موجود برای آگاهی بخشی و اقناع سازی عمومی در مواجهه با موج جدید بیماری کرونا ضرورت دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار