اکبری گفت: از وظایف گروه‌های جهادی شناسایی نقاط محروم و معرفی آن به مسئولان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید رضا اکبری مدیر گروه قرارگاه جهادی شهید همت ضمن بیان اینکه کار جهادی برای محرومین چیزی کمتر از عبادت نیست گفت: نشستن و منتظر ماندن و درخواست از مسئولان از وظایف گروه‌های جهادی نیست، بلکه باید «آتش به اختیار» برای شناسایی و معرفی مشکلات مناطق محروم به مسئولین حاکمیتی در تلاش باشند.

او افزود: جهادی عمل کردن صرفا گرفتن بیل و کلنگ در دست نیست، البته در وقتش این خوب است، اما کمک فکری و ساختاری و مهندسی و ... به مسئولین کشوری و قرارگاهی جهت شناسایی و رفع مشکل در مناطق محرم نیز از اهم کار‌های جهادی محسوب می‌شود.

اکبری با اشاره به سخنان رهبری ادامه داد: رهبری در زمینه خدمت، اعتقاد دارند کار را باید جهادی کرد و جهادی عمل کردن را به معنای بی‌قانونی ندانسته اند و در همان چهارچوب قانون میشود کار کرد؛ که یک اقدام، کار مرسوم اداری است و کار دیگر جهادی است. کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن، شوق به کار؛ این کار جهادی است.

مدیر گروه قرارگاه جهادی شهید همت در ادامه گفت: نگاه جهادی باید در تمام اندام حاکمیت ما شکل بگیرد و آن وقت است که هیچ کاری عقب نخواهد ماند.

او با توجه به همکاری دستگاه‌ها با گروه‌های جهادی بیان داشت: متاسفانه کسانی هستند که تا نام گروه‌های جهادی می‌آید به فکر تخریب می‌افتند و با فرافکنی می‌خواهند ارزش کار جهادی را بکاهند. گروه‌های جهادی در دولت آینده بازوی کمک به محرومان خواهند بود.

این مقام مسئول در پایان گفت: وقتی گروه‌های جهادی با گروه‌های متخصص حضور دارند و می‌توانند مشکل حاد برخی مناطق را حل کنند چرا مسئولین دنبال مشاور پروژه و پیمانکار می‌گردنند. گروه‌های جهادی امروز به صورت تخصصی وارد عرصه جهاد با مشکلات شده اند و وجودشان برای حاکمیت نعمت است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.