مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون ۷۷۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت استان، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایمان بیوس مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از وجود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان خبر داد و گفت : هم اکنون پوشش تامین اجتماعی در استان ۳۹ درصد است و نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشتیم.

او تعداد بیمه شدگان اصلی در استان را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : ۵۸ هزار نفر نیز در استان از تامین اجتماعی مستمری می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد افرادی که هم اکنون از تامین اجتماعی استان بیمه بیکاری می‌گیرند را ۳۷۵۰ نفر اعلام کرد.

بیوس با بیان اینکه پیگیری زیادی برای افزایش جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان صورت گرفته، افزود: برای این منظور اهداف بلندمدتی در نظر داریم و امیدواریم با بهبود وضعیت بیماری کرونا بتوانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

او به موضوع حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی اشاره کرد که در اسفندماه پارسال اجرا شد و افزود: حذف دفترچه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بار مراجعه به تامین اجتماعی استان در سال را کاهش خواهد داد.

او سپس به اقدامات تامین اجتماعی در سطح ملی از پارسال تاکنون اشاره کرد و متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از مهمترین آن‌ها برشمرد که از مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

بیوس گفت: با اجرای این طرح حقوق بازنشستگان بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشت. البته میزان دریافتی بازنشستگان به سابقه، میزان دریافتی آن‌ها در دوران خدمت و حتی تاریخ بازنشستگی هم بستگی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات تامین اجتماعی را از اقدامات دیگری دانست که از پارسا آغاز شده و ادامه داد: در این راستا طرح ۳۰،۷۰ در تامین اجتماعی استارت خورد که در قالب آن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری شده و از ۷۰ میلیون مراجعه در سال به مراکز تامین اجتماعی کشور می‌کاهد.

بیوس اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان را از اقدامات مهم تأمین اجتماعی در سطح ملی دانست.

او به عملکرد پارسال تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۸ هزار قرارداد جدید بیمه خصوصا در زمینه بیمه اختیاری و مشاغل آزاد در استان داشتیم که، چون افراد تحت پوشش آن‌ها زیاد نبود، تاثیر چشمگیری در جمعیت تحت پوشش نداشته است.

بیوس از انجام ۷۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۹ هزار کارگاه فعال از واحد تولیدی تا صنوف و ... در استان داریم که نیرو‌های آن‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از اضافه شدن پنج هزار مستمری بگیر در پارسال یاد کرد و ادامه داد: پارسال ۱۳۳۰ مورد کمک هزینه ازدواج به ارزش سه میلیارد تومان، ۱۳۹۱ مورد کمک هزینه مراسم ترحیم به ارزش دو میلیارد تومان، ۲۴۰۰ مورد کمک هزینه بارداری به ارزش شش میلیارد تومان، ۹۶۵۰ مورد هزینه استراحت پزشکی با رقم ۱۶ میلیارد تومان و ... پرداخت شده است.

او از اقداماتی که از زمان شیوع بیماری کرونا در حوزه تامین اجتماعی صورت گرفته یاد کرد و ادامه داد: در ایامی که مقرر شد برای سه ماه به بیکارشدگان ناشی از کرونا بیمه بیکاری پرداخت شود ۷۷۴۴ نفر مشمول شدند که بیش از ۴۲ میلیارد تومان به آن‌ها پرداختی داشتیم.

بیوس گفت: طی یکسال و نیم اخیر ۳۱۷ نفر از بیمه شدگان به واسطه بیماری کرونا فوت کردند که خانواده آن‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.