مجوز فعالیت مشاغل خانگی در حوزه رشته‌های مواد غذایی که در فهرست مصوب رشته‌های مشاغل خانگی نیستند، برای یک دوره یکساله قابل تمدید است.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: پیرو ابلاغیه ضوابط فنی و بهداشتی در رشته‌های مواد غذایی مشاغل خانگی، فهرست جدید ۲۲ رشته مواد غذایی مشاغل خانگی مصوب شده و برخی از رشته ها‌ی قبلی حذف شده است.

او افزود: برابر اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، به منظور رفع و کاهش مشکل متقاضیانی که در رشته‌های حذف شده فعالیت داشته اند، فرصت یکساله‌ای جهت تمدید مجوز فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اشرفی بیان کرد: بر اساس ابلاغیه، چنانچه متقاضی دارای مجوز رشته‌های مشاغل خانگی، در رشته‌ای فعالیت می‌کند که در فهرست مصوب جدید نیست و تمایل به ادامه فعالیت در حوزه مواد غذایی مشاغل خانگی دارد می‌تواند پس از تمدید یک دوره یکساله، به یکی از مشاغل خانگی مصوب تغییر فعالیت دهد.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی هستند و محل تولیدشان آشپزخانه واحد مسکونی نیست و اقدام به تجهیز کارگاه کرده اند، صدور مجوزشان در قالب شناسه نظارت کارگاهی است و باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقتصادی یا همان صنفی از مراجع ذیربط اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.