باحضور مسئولان استانی، عملیات اجرایی، شروع لوله‌گذاری و انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور مسئولان استانی، عملیات اجرایی، شروع لوله‌گذاری و انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد استان فارس آغاز شد.

پروژه خط انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر  با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب هم اینک در چهار جبهه شامل احداث تأسیسات آب‌شیرین‌کن در کنار دریا، عملیات ترانشه برداری و خاک‌برداری خط انتقال در چند نقطه، عملیات حفر کانال و همچنین تولید، انتقال و لوله‌گذاری فعال شده است.

پروژه تامین آب شرب و صنعت شهرستان‌های لامرد و مهر از دریا با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان توسط شرکت فرا آبرسان سرزمین به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با خرید تضمینی ایمیدرو ظرف مدت ۲ سال اجرایی و بهره برداری شود.

دالان این خط از ارتفاعات صعب العبور منطقه مرزی استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان می‌گذرد و با ایجاد ۵ پمپاژ در مسیر خط لوله، آب دریا تا ارتفاع بالای ۱۳۰۰ متر وارد شهر لامرد می‌شود.

خشکسالی‌های بیش از یک دهه اخیر و به دنبال آن کاهش محسوس سفره‌های زیرزمینی و گرمای سوزان و طاقت فرسا گاه تا بالای ۴۸ تا ۵۰ درجه، مردم و ساکنان بسیاری از مناطق استان فارس از جمله شهر‌های جنوبی آن را با چالش جدی و بحران کم آبی مواجه ساخته است.

شهرستان‌های لامرد و مُهر به ترتیب در در فاصله‌های ۳۳۰ و ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار