امام جمعه کوهبنان گفت:شورای نگهبان مطمئن‌ترین نهاد برای حراست از کشور است ومانع عبور کشور از جاده مستقیم دین و قانون اساسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت مسا ئل بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: به یاد خدا بودن، اهل ذکر و نماز بودن، خشوع در نماز، تواضع و فروتنی، امانتداری، خدمت و نیکی به والدین و تکریم آنان از جمله نشانه‌های شخص مومن است.

اوافزود: رسیدگی به امور همسایگان و رعایت حال آنان، کمک به نیازمندان، توجه به ایتام، صداقت و راستگویی، تلاوت قران و .... از دیگر نشانه‌های شخص مومن است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: باید از اسراف پرهیز کنیم در فصل تابستان قرار داریم و در مصرف انرژی خصوصا برق مدیریت داشته باشیم در مصرف نان هم توجه داشته  و اسراف نکنیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: روز ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی است باید از خدمات بهزیستی شهرستان که به جامعه هدف ارائه خدمات می‌کند تقدیر و تشکر کنم.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: نبی مکرم اسلام (ص) بر یاری کردن به افراد ناتوان تاکید کرده، چون چنین شخصی همواره مورد توجه حضرت حق قرار خواهد گرفت.

اوافزود: ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به فرمان حضرت امام (ره) است نهادی که همواره مورد توجه حضرت امام و مقام معظم رهبری قرار دارد.
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: شورای نگهبان مطمئن‌ترین نهاد برای حراست از کشور است مانع عبور کشور از جاده مستقیم دین و قانون اساسی می‌شود، شورای نگهبان امین نظام اسلامی و مظهر اعتماد عمومی است.

اوافزود: برخی افراد در برهه‌ای مورد تایید شورای نگهبان بودند که در ادامه بر علیه شورای نگهبان صحبت می‌کنند در حالی که شورای نگهبان طبق قانون به وظیفه خود عمل می‌کند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم سفیر سرور و سالار شهیدان را در پیش داریم روز عرفه روز دعا و نیایش است از زیارت امام حسین (ع) در این روز بهره‌مند شویم.

او بیان کرد: روز دهم ذی الحجه روز عید قربان هست که از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان محسوب می‌شود خواندن نماز عید قربان، قربانی کردن و.. در این روز سفارش شده است.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: جا دارد که انسان بهترین گوسفند و حیوان حلال گوشت را برای قربانی کردن در نظر بگیرید و بخشی از گوشت قربانی را بین نیازمندان تقسیم کند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اطعام دادن در روز عید غدیر بسیار سفارش شده لذا جا دارد بخشی از گوشت قربانی را به اطعام روز عید غدیر اختصاص بدهیم که دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات و مسجد جامع کوهبنان آمادگی جمع آوری گوشت نذری را دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.