مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مصرف برق در کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، کوهسار رسولی‌تبار مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه گرمای هوا و کاهش تولید انرژی، مشترکان استان به ویژه بخش خانگی از وسایل پرمصرف برقی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعت ۱۳ تا ۱۷ خودداری و استفاده از آن را به ساعات ابتدایی صبح و یا ساعات آخر شب موکول کنند.

او از مشترکان خواست دمای کولر گازی را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند و اضافه کرد: مشترکان در صورت استفاده از کولر آبی آن را در ساعات اوج مصرف روزانه روی دور کُند قرار دهند که در کاهش مصرف برق بسیار تاثیرگذار است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان به افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: عدم توازن تولید و مصرف انرژی، خشکسالی، کاهش آب سدها، توان نیروگاه‌های برق آبی و استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها از دلایل خاموشی‌های اخیر است.

رسولی‌تبار با بیان اینکه هر مشترک با خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ واتی اضافی می‌تواند مانع از اعمال خاموشی شود، افزود: اگر در مواردی خاموشی‌های برق با جداول و برنامه‌های خاموشی اعلام شده مطابقت نداشته ناشی از رفتار مصرف کنندگان پر مصرف است.

حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.