اخراج از بی بی سی به دلیل محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴!

بنگاه خبر پراکنی انگلیس (بی بی سی) خبرنگار خود را به سبب توئیتی در حمایت از غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری سبأ نت فلسطین اعلام کرد: شبکه بی بی سی خبرنگار خود را به سبب توئیتی در حمایت از غزه از کار برکنار کرد.

بنگاه خبر پراکنی انگلیس (بی بی سی) تالا حلاوه، روزنامه نگار فلسطینی را پس از ۴ سال کار در این موسسه تنها به علت یک توئیت قدیمی که در سال ۲۰۱۴ در توئیتر منتشر کرده بود، از کار اخراج کرد.

تالا حلاوه در پی قتل عام شهروندان فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست، در توئیتر همبستگی خود را با نوار غزه و فلسطین اعلام کرده بود.

توئیت مذکور مربوط به سال ۲۰۱۴ و جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود که در آن ۲۳۲۲ فلسطینی از جمله ۵۸۷ کودک و ۴۸۹ زن شهید شدند.

تالا حلاوه با تائید این خبر تصریح کرد: تصمیم اخراج من یک ماه پس از تحقیقات داخلی انجام شد که در آن موسسه ارزیابی، عملکرد حرفه‌ای من و درخواست‌های همکارانم را درمورد شهادت دادن در مورد حرفه‌ای بودن من نادیده گرفت.

وی افزود: این کارزار پس از آماده سازی گزارش من درمورد هزینه‌ای آغاز شد که افراد مشهور در سراسر جهان هنگام حمایت از آرمان فلسطین می‌پردازند و به محض انتشار گزارش در بی بی سی، گروه‌های افراطی حامی اسرائیل به توئیتر و حساب کاربری من رفتند و گزارش را منتشر کردند.

این روزنامه نگار گفت: بی بی سی به جای اینکه به دنبال راهی برای حمایت، محافظت و دفاع از من به عنوان روزنامه نگاری باشد که در موسسه آن‌ها کار می‌کردم و دارای سابقه حرفه‌ای برجسته‌ای بودم، تصمیم گرفت در برابر این گروه‌های افراطی تسلیم شود و من را اخراج کند.

حلاوه ادامه داد: در واقع، اخراج من به خودی خود یک موفقیت برای این گروه‌های افراطی است که هدف آن‌ها از بین بردن صدای فلسطینیان و هر روزنامه نگاری است که از اسرائیل حمایت نمی‌کند یا منتقد این رژیم در زندگی عمومی و سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ در سراسر جهان است.

او خاطرنشان کرد: از زمان شروع کار با بی بی سی در سال ۲۰۱۷، هیچ انتقادی از کار حرفه‌ای یا کار روزنامه نگاری خود دریافت نکرده بودم.

به گفته بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل، بی‌بی‌سی با جانبداری از رژیم صهیونیستی سالهاست که رنج‌های مردم فلسطین را آن گونه که باید منعکس نکرده است. بی‌ بی‌ سی همچنین از پخش آگهی‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم غزه امتناع کرده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار