رئیس جمهور پیشین آمریکا در واکنش به اظهارات فرماندهان ارشد این کشور اعلام کرد قصد کودتا بعد از شکست انتخاباتی خود را نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، در اظهاراتی نسبت به افشاگری کتابی جدید که در آن وی به تلاش برای انجام کودتا پس از شکست انتخاباتی متهم شده بود، واکنش داد و آن را انکار کرد.

ترامپ در تلگرام خود نوشت: «علیرغم تقلب گسترده‌ای که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا انجام شد و بی‌نظمی در رای‌گیری‌ها، من هرگز تهدید نکردم یا با کسی درباره کودتا صحبتی نکردم. خیلی مسخرست! متاسفم خدمت شما عرض کنم که انتخابات برای من خود به شکل کودتا بود و اگر قرار بود دست به کودتا بزنم، یکی از آخرین افرادی که بهش مراجعه می‌کردم مارک میلی بود.»

امروز منابع خبری اعلام کردند که کتابی افشاگرانه که از سوی دو خبرنگار واشنگتن پست نوشته شده، از نگرانی فرماندهان ارتش آمریکا برای کودتای دونالد ترامپ به دلیل نتایج انتخابات و طرح آن‌ها برای مقابله با این اقدام احتمالی پرده برداشته بود.

«کارُل لیونینگ» و «فیلیپ راکر» دو روزنامه‌نگاری هستند که این کتاب را با محوریت آخرین سال ریاست جمهوری ترامپ و با عنوان «خودم به تنهایی از پسش برمیام: سال آخر فاجعه ترامپ» نوشتند و قرار است هفته آینده در آمریکا منتشر شود.

این دو روزنامه‌نگار در بخشی از این کتاب نوشتند: «فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح آمریکا از کودتای ترامپ یا انجام اقدامات غیرقانونی دیگر از سوی او پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نگران بودند. آن‌ها به قدری از این موضوع نگران بودند که در جلسات غیررسمی نیز درباره مقابله با کودتای احتمالی بحث می‌کردند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار