مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر ۲۸۵ واحد مسکونی مددجویی در مناطق مختلف این استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۲۵۱ واحد در اختیار مددجویان زیرپوشش گذاشته شده و بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی نیز ۳۴ واحد مسکونی از جمله چهار واحد مسکونی در شهرستان خلخال در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

او افزود: در هفته بهزیستی امسال ۱۵ واحد به خانواده‌های دارای ۲ معلول و یا بیشتر و ۱۹ واحد نیز برای مددجویان عادی تحت پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به نحوه برخورداری خانوارا‌های زیرپوشش بهزیستی از واحد‌های مسکونی مددجویی گفت: برای ساخت این واحد‌ها در شهر‌های استان به خانوار‌های دارای ۲ فرزند معلول و یا بیشتر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مالی از سوی بهزیستی پرداخت و یک میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت از سوی بنیاد مسکن استان اردبیل پرداخت می‌شود.

ستاری افزود: سقف کمک بلاعوض پرداختی از سوی بهزیستی استان به خانوار‌های چند معلول در مناطق روستایی ۸۴۰ میلیون ریال بوده و در عین حال مبلغ تسهیلات بانکی ارائه شده از سوی بنیاد مسکن استان همان یک میلیارد ریال شهری است.

او بیان کرد: خانوار‌های عادی زیرپوشش بهزیستی این استان نیز از ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت بهزیستی و یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی بنیاد مسکن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۴ واحد مسکن مددجویی، سایت اورژانس اجتماعی، کارگاه تولیدی حمایتی افراد دارای معلولیت، مراکز مشاوره تخصصی و عمومی و اهدای دستگاه اکسیژن ساز به سالمندان مقیم مراکز نگهداری در هفته بهزیستی امسال مورد افتتاح خواهد شد.

ستاری افزود: به همت همکاران متعهد و تلاشگر مجموعه و خانواده بزرگ بهزیستی، بهزیستی استان در بحث امنیت در مقابل کرونا بویژه در مراکز نگهداری و واکسیناسیون این قشر رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار