مسئول هماهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های زنجان گفت: مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا پایان شهریورماه امسال تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صمدی مسئول هماهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های زنجان از تمدید مهلت ثبت نام ازدواج دانشجویی تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: زوجین دانشجویی که تاریخ عقد آن ها در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۸ تا اول شهریورماه امسال است و یکی از زوج‌ها دانشجو باشد، می‌توانند در این دوره ازدواج دانشجویی ثبت نام کنند.

او بااشاره به اینکه پارسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اعزام زوجین به مشهد مقدس لغو شد، افزود: امسال این امر انجام خواهد شد و زوجینی که پارسال شرکت کردند نیز می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

صمدی با اشاره به برگزاری سه روزه اردوی زیارتی مشهد مقدس، گفت: برنامه‌هایی از جمله کارگاه‌های مشاوره، سبک زندگی و روانشناسی در بخش‌های عمومی و خصوصی تدارک دیده شده است.


مسئول هماهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های زنجان از برگزاری جشنواره‌های مختلف حین و بعد از سفر خبر داد  و افزود: در این جشنواره‌ها از نخبگان و افرادی که افتخاراتی کسب کردند، کسانی که در سال‌های اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کردند و افرادی که مهریه پائین دارند، تجلیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام دانشجویان در این دوره کلاس‌های آموزش مجازی برای زوجین برگزار می‌شود و تاریخ‌های اعزام به مشهد مقدس به آن‌ها اعلام می‌شود، ادامه داد: این افراد تا پایان اسفندماه فرصت دارند زمان تشرف خود را مشخص کنند. همچنین پشتیبانی‌ از زوجین تا ۲ سال بعد از ازدواج ادامه دارد.

صمدی با اشاره به موثر بودن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در دانشگاه‌ها برای تشویق جوانان به ازدواج بهنگام و ازدواج آسان، گفت: به دلیل تقارن فرهنگی و سطح علمی، دوران دانشجویی زمان مناسبی برای شناخت دختر و پسر محسوب می‌شود و تجربه ثابت کرده طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی کمتر از ۵ درصد بوده و ناهنجاری‌ها نیز نمود کمتری دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.