سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر نیاز پل‌های تاریخی اصفهان به رطوبت ناشی از جریان آب زاینده‌رود تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی کامیابی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با اشاره به جریان زاینده‌رود گفت: در مسیر این رودخانه از شهر اصفهان که از محور غرب به شرق این شهر تاریخی جاری است، ۵ پل تاریخی به ترتیب پل مارنان، سی و سه پل، پل جوئی، پل خواجو و پل شهرستان واقع شده است.

او ادامه داد: با توجه به قدمت پل تاریخی شهرستان که شالوده‌های آن در حدود ۲ هزار سال قدمت دارد، سایر پل‌های تاریخی اصفهان در ایام شهریاران صفوی و در سده یازدهم هجری قمری بنا شده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با تأکید بر لزوم تداوم رطوبت در پایه‌های این پل‌ها عنوان کرد: با توجه به قدمت چند ساله این پل‌ها و مصالح به‌کار رفته در ساخت آن‌ها همچون ساروج، پایه پل‌های تاریخی به تدریج با رطوبت آب زنده‌رود، خود را تطابق داده‌اند، بنابراین جریان زاینده‌رود می‌تواند به تداوم حیات این پل‌های تاریخی منجر شود.

گفتنی است، در مسیر زاینده‌رود در داخل استان اصفهان از دوران پیش از اسلام تا اواخر دوران قاجار ۱۱ پل تاریخی بر روی زاینده‌رود بنا شد، که تمامی آن‌ها در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.