رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان گفت: با متخلفان برداشت و حمل غیرمجاز گیاه دارویی آنغوزه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی قطبی نژاد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان از اعمال قانون در خصوص متخلفان برداشت و حمل غیرمجاز صمغ گیاه دارویی آنغوزه خبر داد و گفت: این امر با هوشیاری و سرعت عمل نیرو‌های یگان حفاظت و پاسگاه ویژه این شهرستان و همکاری عوامل قضایی انجام پدیرفت.

او افزود: پس از دریافت گزارش مردمی از خودروی عبوری در محور کرمان ـ کوهپایه مبنی بر حمل و انتقال غیرمجاز شیره گیاه مرتعی آنغوزه، بلافاصه طی عملیات گشت و کمین مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی و دستور ورود به منزل و بازرسی از  خودرو تعداد ۶ گونی شیره آنغوزه تازه به میزان ۲۳۰ کیلوگرم کشف و در این رابطه متخلفان به همراه مواد مکشوفه، برای تشکیل پرونده و طی کردن سایر مراحل قانونی به محاکم قضایی ارجاع شدند.

قطبی نژاد با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی به ویژه برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی در مراتع استان مراتب را از طریق تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.