فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی راور گفت: ماموران حین گشت زنی در رویشگاه های گیاه آنغوزه موفق به شناسایی بهره برداران غیر مجاز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخعی، فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور گفت: ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان حین گشت و مراقبت در عرصه‌های منابع طبیعی و مناطق رویشی گیاه مرتعی آنغوزه در مراتع بخش کوهساران موفق به شناسای بهره برداران غیر مجاز حاضر درمنطقه شدند باهدف برداشت شیره گیاه مرتعی آنغوزه در مناطق رویشگاه این گیاه مستقر شده بودند.

او بیان داشت:متخلفان فوق درقالب ۳ گروه ۳ نفره در نقاط مختلف آماده برداشت شیره آنغوزه بودند که با تلاش ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان و همکاری اهالی منطقه شناسایی و از شروع فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

نخعی با اشاره به سطح وسیع منابع طبیعی شهرستان و با توجه به کاهش شدید بارش نزولات آسمانی و شرایط حساس و شکننده حاکم بر طبیعت از مردم درخواست کرد برای حفظ منابع طبیعی، این ثروت خدادادی با ارائه گزارشات خود درخصوص تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش سوزی، چرای غیرمجاز، قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی از طریق تلفن‌های رایگان امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری را یاری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.