مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۱۵ هکتار از مراتع استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون و بیشتر در مناطق جنوبی و غربی طعمه حریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال ۳۰ فقره آتش سوزی در مراتع استان اصفهان رخ داد و با توجه به افزایش دما، بروز دوباره چنین حوادثی در روز‌های پیش رو دور از ذهن نیست.

او با بیان اینکه وزش باد‌های گرم در بیشتر مناطق استان گستره آتش سوزی در منابع طبیعی و به‌ویژه مراتع را بیشتر کرده است اظهارکرد: کاهش رطوبت خاک از دیگر علل بروز حریق در مراتع به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه میزان خشکسالی امسال در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است اضافه کرد: خشک شدن گیاهان و علوفه در سطح مراتع از دیگر عوامل موثر در افزایش آتش سوزی‌ها محسوب می‌شود.

شیشه فروش با تاکید بر توجه هرچه بیشتر به موضوع حریق در عرصه‌های طبیعی از سوی نهاد‌های محلی و منطقه‌ای در شهرستان‌ها گفت: ارتقای تجهیزات مرتبط با اطفا حریق و امدادرسانی از جمله ضروریات در شهر‌ها و روستاهاست که باید با محوریت و هماهنگی فرمانداری‌ها انجام شود.

او با اشاره به اهمیت حفاظت از مراتع استان تصریح کرد: جلوگیری از تغییر مراتع به بیابان و تبدیل آن‌ها به کانون‌های فرسایش بادی و انتشار ریزگرد ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ضرورت حفاظت از خاک اشاره کرد و گفت: سطح پوشش گیاهی در اراضی طبیعی استان اصفهان را باید روز به روز افزایش داد و از نابودی آن جلوگیری کرد زیرا در غیر اینصورت شاهد فرسایش روز افزون خاک خواهیم بود که خطراتی مانند سیلاب را به دنبال دارد.

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان در بر گرفته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار